حجت‌الاسلام غلامحسین محسنی اژه‌ای در یکصدوچهارمین نشست خبری هفتگی خود به اخرین اقدامات صورت گرفته در خصوص فیش‌های حقوقی نجومی اشاره کرد و گفت: چند ماه از این موضوع گذشته و مردم به حق انتظار دارند نظام اعم از دولت، مجلس و قوه قضائیه یک اقدام درخوری را انجام دهد.

معاون اول دستگاه قضا تاکید کرد: اگر چنانچه جرمی واقع شده باشد طبعا قوه قضائیه وارد می‌شود و در غیر این صورت دولت و دستگاه‌های مربوطه اقدام مقتضی را به عمل می‌آورند.

وی ادامه داد: در این ماجرا دولت گفته بود در حال بررسی است و دستگاه قضا منتظر ماند تا بررسی‌های دولت پایان یابد تا اگر تشخیص دادند، پرونده‌ای ایجاد شود مسئله به دستگاه قضایی ارجاع یابد اما تا به امروز از ناحیه دولت موردی به قوه قضاییه گزارش نشده است.

اژه‌ای با اشاره به ورود دیوان محاسبات به موضوع فیش‌های حقوقی افزود: دیوان محاسبات اقدامات خوبی داشت و گزارشی هم به مجلس شورای اسلامی داد. چندی پیش هم در ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی، رئیس دیوان محاسبات حضور یافت و ضمن ارائه گزارش از جلسه تقاضا داشت تا پایان آبان‌ماه دستگاه‌های ذیربط از جمله قوه قضاییه صبر کنند تا کار آنها پایان یابد بنابراین تا به امروز از ناحیه دیوان محاسبات نیز در ارتباط با فیش‌های حقوقی اعلام جرم نشده است.

سخنگوی قوه قضاییه توضیح داد: دادستان کل کشور چندی پیش ماموریت یافت تا موضوع را از جنبه‌های مختلف پیگیری و گزارشی را ارائه کند. چندی پیش دادستان کل کشور گزارش خود را در این موضوع تقدیم کرد که پس از ملاحظه رئیس قوه قضاییه به دادستانی تهران ارجاع می‌شود.

وی افزود: سازمان بازرسی کل کشور نیز این مسئله را دنبال و لیست‌هایی را تهیه کرد که لیست تهیه شده بیش از آن چیزی است که دیوان محاسبات به آن رسیده است. این لیست فعلا برای دادستان تهران ارسال شده و از ناحیه دادستان تهران به برخی دستگاه‌ها و سازمان‌ها نامه‌نگاری صورت گرفته تا گزارش خود را ارائه کنند. همچنین از سازمان بازرسی خواسته شده درباره نوع جرم مواد قانونی مورد استناد و مسائل موردنظر گزارش تکمیلی بدهد.

اژه‌ای گفت: بنابراین دولت تا الان گزارشی نداده که البته اقداماتی را برای آینده انجام داده و در ارتباط با گذشته نیز 10 الی 13 نفر از مدیران را جابه‌جا یا برکنار کرده و از دیوان محاسبات هم گزارشی نیامده است.

وی گفت: البته 5 الی 6 مورد را به صورت موردی سازمان اطلاعات سپاه و چند مورد را نیز سازمان بازرسی کل کشور به دادستانی اعلام کرده و گفته‌اند که این افراد مرتکب جرم شده‌اند که این گزارش‌ها به شعبه بازپرسی ارجاع شده و فعلا در مقام احضار و رسیدگی هستند.