قیمت نقدی طلا در ساعت 03:21 بامداد روز چهارشنبه به وقت گرینویچ در بازار لندن با 2.9 درصد افزایش نسبت به دیروز به یک هزار و 312 دلار و چهار سنت در هر اونس رسید. قیمت طلا در این بازار، بامداد امروز تا یک هزار و 316 دلار و 10 سنت نیز افزایش یافت که بالاترین قیمت از سوم اکتبر (12 مهر) است.

دونالد ترامپ نامزد حزب جمهوریخواه در ایالت های حساس فلوریدا، کارولینای شمالی و اوهایو از هیلاری کلینتون نامزد حزب دموکرات جلوتر است. رای گیری در بیش از دو سوم ایالت های آمریکا به پایان رسیده است.

همچنین در ساعت یاد شده، هر اونس طلا در معاملات آتی بازار کامکس نیویورک با 3.1 درصد افزایش نسبت به دیروز به قیمت یک هزار و 313 دلار و 70 سنت معامله شد. قیمت هر اونس طلای زرد امروز در این بازار به یک هزار و 317 دلار نیز رسید.

«مارک واتکینز» مدیر سرمایه گذاری منطقه ای شرکت «کلاینت گروپ» بانک آمریکا به رویترز گفت: اگر ترامپ پیروز انتخابات شود، از منظر بازار، برنامه وی و جهتی که سیاست وی ممکن است هدفگذاری کند، با بی اطمینان بیشتری مواجه است و بنابراین ممکن است بازار دارایی های ریسکی مانند اوراق بهادار نوسان بیشتری پیدا کند و در کوتاه مدت سرمایه گذاران به بازار طلا روی بیاورند و قیمت طلا بالا برود.