در این نامه آمده است:

باسمه‌تعالی

جناب آقای دکتر علی عسگری

ریاست محترم سازمان صداوسیما

سلام‌علیکم؛

با توجه به اهمیت و جایگاه ویژه صداوسیما در ترویج و تحقق گفتمان اقتصاد مقاومتی، این نهاد ارزشی باید دقت نظر فراوانی در تنظیم و پخش برنامه‌های خود داشته باشد.

به اطلاع می‌رسانیم برنامه «غیر محرمانه» که در تاریخ 9/7/95 از شبکه 2 سیما پخش شد آشکارا از طراحی نرم عوامل برنامه جهت ضربه زدن به اقتصاد مقاومتی پرده برداشت. این خدمت بی‌مزد و منت برنامه «غیر محرمانه» به آقای اکبر ترکان دبیر شورای عالی مناطق آزاد در حالی اتفاق افتاد که پیش‌ از این نیز ایشان در برنامه «متن- حاشیه» شبکه سوم سیما هم بدون حضور منتقدین به بیان مواضع خود و دفاع از عملکرد مناطق آزاد و افزایش تعداد آنها پرداختند.

در برنامه اخیر «غیر محرمانه» که به مناظره میان دکتر حجت‌الله عبدالملکی و آقای ترکان درباره عملکرد مناطق آزاد اختصاص داشت، هم در فرآیند ضبط و هم در فرآیند تدوین، بی‌عدالتی‌های آشکاری به جناب دکتر عبدالملکی (به عنوان نماینده منتقدان مناطق آزاد) وارد شد که البته هیچ‌کدام از این‌ها باعث نشد که ایشان از دایره تقوا خارج‌شده و مقابله‌به‌مثل کنند.

به استحصار می‌رساند مسئولان برنامه غیرمحرمانه شبکه دو سیما روز جمعه 9 مهرماه 95 در موضوع عملکرد مناطق آزاد، در اقدامی خلاف انصاف و اصول حرفه ای رسانه ای، نه تنها ترکیب این مناظره را به نفع یک طرف بحث (آقای ترکان) چیده بودند، بلکه به شکلی فاحش، به معدود منتقدان مناطق آزاد در میان تماشاگران اجازه بیان نظراتشان را نداد و دست آخر به هنگام پخش این برنامه ضبط‌ شده، در اقدامی غیراخلاقی، صحبتهای آقای دکتر عبدالملکی در نقد عملکرد مناطق آزاد را سانسور کرد.

نکته تلخ‌تر ماجرا وقتی آشکار می شود که بدانید مجری برنامه (آقای احمدی افزادی)، مشاور رسانه ای آقای ترکان و مدیر روابط عمومی شورای عالی مناطق آزاد و حقوق بگیر این دستگاه دولتی بود که جانبداری از رئیسش در برنامه، مشخص بود.

 انتخاب فردی که حقوق‌بگیر یکی از دو طرف برنامه مناظره تلویزیونی است، به اعتبار و حیثیت رسانه ملی در نزد افکار عمومی و اصحاب رسانه صدمه شدیدی وارد می آورد. لذا شایسته است دستور فرمایید با این مورد برخورد جدی و موثر صورت گیرد تا راه این قبیل سوءاستفاده ها از رسانه ملی برای همیشه بسته شود.

این‌جانبان از حضرت‌عالی تقاضا داریم که جهت هرچه روشن‌تر شدن حقیقت «مزایا یا معایب ایجاد مناطق آزاد جدید»، برنامه مناظره «زنده‌ای» با حضور جناب آقای دکتر عبدالملکی و ترکان ترتیب داده شود تا وجهه بی‌طرفی صداوسیما بر همگان روشن گردد.

امضاکنندگان:

مصطفی ظاهری – دبیر اقتصادی سایت خبری رجانیوز

مهدی مهرپور – دبیر اقتصادی خبرگزاری نسیم آنلاین

ارسلان ظاهری - مدیر باشگاه خبری فرهنگی توانا خبرگزاری فارس

مسعود شعربافچی زاده - سردبیر سایت خبری تحلیلی رویش نیوز

مجتبی توانگر – سردبیر سایت خبری پارس نیوز

وحیدرضا سلیمانی – سردبیر پایگاه خبری اقتصادی تراز

حسن زاده – دبیر اقتصادی روزنامه خراسان

محسن جندقی – دبیر اقتصادی روزنامه وطن امروز

حسین شمسیان – دبیر اقتصادی روزنامه کیهان

عطا بهرامی- خبرگزاری تسنیم

سید علی امامی- دبیر اقتصادی هفته نامه پنجره

حسین نقی - دبیر اقتصادی نشریه 9 دی