علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی با حضور در جلسه آیین تکریم و معارفه رئیس سازمان صداوسیما با اشاره به آنکه بحث های خوبی در این جلسه از سوی علی عسگری، سرافراز و پورمحمدی مطرح شده است با بیانی طنز گفت: احساس می کنم مشکل آقای سرافراز همین پورمحمدی بوده است. 

لاریجانی ادامه داد: البته پورمحمدی معاون صداوسیما یک پدیده عجیب وغریب بوده که مدیریتش هم مشکل است و از علی عسگری می‌خواهم یک جوری کار کنند که اگر خدا عمری داد ده سال دیگر به این جا بیایم. 

رئیس مجلس با بیان اینکه یک سال و نیم پیش برای جلسه تودیع معارفه سرافراز به اینجا آمدیم گفت: برای مدت کوتاه عمر مدیریتی وی بسیار تأسف می خوریم زیرا وی یک انسان باهوش، با استعداد و آشنا به رسانه است و حدود 20 سالی است که وی در رادیو و تلویزیون مشغول بکار است.  

وی در ادامه تصریح کرد: سرافراز در امور برون مرزی اقدامات خوبی را انجام دادند و همین شبکه های مختلف را وی راه اندازی کرد و اگر اینکه چه مقدار تأثیر در عالم گذاشته است را نمی دانم اما به صورت حرفه ای کار انجام شد و طی این مدتی که ریاست سازمان صداوسیما را برعهده داشتند، اقدامات خوبی انجام شد. 

لاریجانی بیان داشت: اما قدر و منزلت سرافراز نزد ما باقیست زیرا وی انسانی صحیح و باوجدانی است و البته بنده از وی خواهش کردم که در صداوسیما بماند زیرا این انسان ها سرمایه های رسانه هستند و عمر کوتاهی برای مدیریت وجود دارد که باید بعداز آن در زمینه های دیگر از این اشخاص استفاده کرد. 

رئیس مجلس اظهار داشت:بنده تردید ندارم علی عسگری رئیس سازمان صداوسیما می تواند چالش های موجود را که غیرطبیعی هم نیست برطرف کند زیرا این چالش ها همیشه وجود داشته و می توان آن را با عقلانیت و پشتکار حل کرد. 

وی با تأکید بر اینکه علی عسگری از یک مدیریت توانایی برخوردار بوده و می تواند این چالش ها را حل کند گفت: وی فردی باهوش، خستگی ناپذیر و دارای روحیه مثبت اندیش است که هیچگاه از مسائل مکدر نمی شود و استعفا نخواهد داد مگر آنکه شما به وی فشار بیاورید.