حسن عباسی معروفان معاون داخلی بازرگانی دولتی از پرداخت 3 هزار میلیارد تومان مطالبات گندمکاران خبر داد و گفت: تا روز گذشته 11 میلیون و 430 هزارتن گندم از کشاورزان با ارزشی  بالغ بر 14 هزار و 600 میلیارد تومان ،خریداری شده است.

وی با بیان اینکه بیش از 50 درصد مطالبات کشاورزان پرداخت شده، افزود: با احتساب 3 هزار میلیارد تومان اخیر تا کنون 10 هزار و 500 میلیارد تومان مطالبات گندمکاران پرداخت شده است.

عباسی معروفان ادامه داد: استان خوزستان با یک میلیون و 400 هزارتن، گلستان یک میلیون و 360 هزارتن و فارس با 905 هزارتن بالاترین رتبه های خرید را به خود اختصاص داده اند.

معاون داخلی بازرگانی دولتی با بیان اینکه تا به امروز 97 الی 98 درصد خرید از کشاورزان انجام شده، بیان کرد: مراکز خرید گندم در استان های جنوبی کشور غیر فعال هستند و تنها مقداری خرید درجاده های کوهستانی و سردسیر باقی مانده که تا 15 مهرماه ادامه دارد.

وی ادامه داد: این میزان خرید، بیانگر آن است که خرید گندم از 11 میلیون و 500 هزارتن فراتر می رود که این رکورد بی سابقه ای در تولید گندم محسوب می شود.

عباسی معروفان ازافزایش 42 درصدی تولید در مقایسه با سال گذشته خبرداد و گفت: امسال میزان تولید، بدون افزایش سطح زیر کشت از 8 میلیون و 80 هزارتن به بالای 13 میلیون تن خواهد رسید که این امر تنها به برکت الطاف الهی، اعمال مدیریت وزارت جهاد کشاورزی و همت کشاورزان تحقق می یابد.