به گزارش پارس ، محمدعلی مددی در گفت وگو با فارس، اظهار داشت: آخرین جلسه شورای رقابت برای تدوین دستور العمل نهایی قیمت گذاری خودرو فردا برگزار می شود و با نهایی شدن آن، دستور العمل برای اجرا به سازمان حمایت و خودروسازان ابلاغ خواهد شد.

* برخورد با خودروسازان متخلف

وی با بیان اینکه دستور العمل جدید قیمت گذاری خودرو، قیمت ها را بین ۲۰ تا ۴۰ درصد کاهش خواهد داد، گفت: دستور العمل موقت قیمت گذاری خودرو اواخر سال گذشته توسط شورای رقابت تدوین شد که خودروسازان باید به آن عمل می کردند.

مددی توضیح داد: در صورتی که خودروسازی از این دستور العمل موقت سرپیچی کرده باشد، مورد پیگرد قانونی و تشکیل پرونده قرار می گیرد.

* فروش خودرو غیرقانونی است

وی با تأکید بر اینکه در حال حاضر فروش تمام خودروها با قیمت های غیرقانونی صورت می گیرد، افزود: خودروسازان باید اضافه مبلغ دریافت شده از مشتریان را به آنها بازگردانند و اگر خودروسازی طبق دستور العمل موقت، خودرو را به خریدار تحویل نداده است باید مبلغ اضافه را به وی برگرداند.

عضو شورای رقابت اظهار داشت: خریدارانی که هنوز خودروی خود را از شرکت های خودروساز تحویل نگرفته اند، اگر پس از تدوین دستور العمل نهایی خودروی خود را تحویل بگیرند باید مبلغ آن را طبق دستور العمل جدید بپردازند.

به گزارش فارس، مهدی غضنفری، وزیر صنعت حدود ۱۰ روز پیش وعده داد قیمت جدید خودروها اواخر فروردین یا اوایل اردیبهشت ماه اعلام شود و قیمت های جدید به مراتب پایین تر از قیمت های اعلام شده قبلی باشد.

وی گفته بود: کوشش می کنیم قیمت خودرو را بر اساس ارز مبادله ای و نه بیشتر تعیین کنیم که یا اواخر فروردین و یا اوایل اردیبهشت اعلام می شود و قیمت خودرو در حد قابل قبولی قرار گیرد.

عرضه خودرو با نرخ های گران توسط خودروسازان در شرایطی ادامه دارد که با توجه به لغو مصوبه دولتی قیمت گذاری خودرو از سوی رئیس مجلس از اواسط اسفند ماه، هنوز در قیمت گذاری تجدید نظر نشده است.

لاریجانی، رئیس مجلس نیز اخیراً در اعتراض به گرانی خودرو، نامه ای به رئیس جمهور نوشته بود که البته مطلبی در مورد پاسخ دولت به این نامه منتشر نشد.