در حالی که اظهارات مدیران فدرال رزرو آمریکا احتمال افزایش نرخ بهره در سال جاری را بار دیگر افزایش داده، قیمت طلا روز جمعه پس از یک هفته افزایش، با کاهش مواجه بود.

بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا دیروز با 0.34 درصد کاهش به 1347 دلار رسید، در حالی که قیمت طلای آمریکا با 0.38 درصد کاهش به 1352 دلار و 10 سنت رسید.

قیمت طلا به افزایش نرخ بهره در آمریکا به شدت حساس است، به طوری که هر گونه افزایش نرخ بهره می تاوند موجب بالا رفتن هزینه فرصت سرمایه گذاری در بازار طلا و افزایش ارزش دلار شود که هر دوی آنها به ضرر بازار فلز زرد است.

در هفته گذشته، مجموعه ای از سیگنال های ضد و نقیض از سوی مقامات فدرال رزرو آمریکا در مورد افزایش نرخ بهره مخابره شد.

رئیس فدرال رزرو شعبه سانفرانسیسکو روز پنجشنبه به جمع حامیان افزایش نرخ بهره در ماه های آینده پیوست. ویلیام دادلی، ریس فدرال رزرو شعبه نیویورک نیز بار دیگر در مورد افزایش نرخ بهره در سال جاری میلادی ابراز اطمینان کرد.

اما رابرت کاپلان، رئیس فدرال رزرو شعبه دالاس گفت، فضای مانور چندانی در مورد نرخ بهره وجود ندارد.

در همین حال، تصمیم گیران در خصوص نرخ بهره بانک مرکزی اروپا توافق کرده اند که در نشست ماه جولای خود درباره تغییر سیاست پولی مذاکره ای انجام ندهند و امیدواری کاذبی در باره اتخاذ سیاست های انبساطی تر در بازار ایجاد نکنند.

تحلیلگران معتقدند با توجه به اینکه بانک های مرکزی دنیا همچنان به چاپ پول ادامه می دهند و سیگنال های ضد و نقیضی از جابن فدرال رزرو در مورد افزایش نرخ بهره مخابره می شود، قیمت طلا افزایش خواهد یافت.

حجم دارایی های اس پی دی آر گلد تراست، بزرگترین صندوق سرمایه گذاری در بازار طلا دیروز برای دومین جلسه متوالی کاهش داشت.