ابراهیم کارخانه‌ای درباره لزوم برنامه‌ریزی برای رسیدن به خودکفایی در تولید بنزین و جلوگیری از واردات این کالای استراتژیک بنابر تأکیدات اخیر رهبر معظم انقلاب اظهار کرد:‌ باید به موضوع خودکفایی سوخت و بنزین در داخل توجه ویژه‌ای شود چرا که زیبنده نظام نیست که با وجود منابع عظیم نفت و گاز داخل کشور به واردات محصولات آن بپردازیم.

وی با یادآوری برخی جنجالها نسبت به تولید داخلی بنزین پتروشیمی ها در سالهای گذشته تصریح کرد: طی یکی دو سال قبل بر روی این موضوع که بنزینهای پتروشیمها آلوده است و موجب ایجاد بیماریهایی نظیر سرطان می‌شود، جنجالهایی به راه انداخته شد و همزمان کمیسیون انرژی مجلس از سازمان حفاظت محیط زیست، استاندارد، شرکت نفت و حتی وزارت بهداشت خواست تا توضیح و اسناد لازم در رابطه با این موضوع را ارائه دهند.

این عضو کمیسیون انرژی مجلس نهم شورای اسلامی خاطر‌نشان کرد: کمیسیون بهداشت و اصل 90 مجلس نیز درباره آلوده بودن بنزینهای پتروشیمیها و سپس واردات بنزین ورود پیدا کردند که در نهایت به گزارشی مفصل منتج شد و بعد از پیگیریها و بررسیها مشخص شد آلودگی کیفیت هوا صرفاً مربوط به مصرف بنزینهای پتروشیمیها نبوده است و این محصول آنگونه که مطرح می‌شد آلودگی نداشته است.

کارخانه‌ای تصریح کرد: بررسیهای انجام شده از سوی کمیسیونهای مربوطه مجلس و مسئولان ذیربط نشان داد که کیفیت بنزینهای وارداتی برخلاف ادعای دولت، یورو 4 نبوده و کیفیت آنها یورو 2 بوده است.

وی اضافه کرد: جنجال مسئله آلوده بودن بنزین پتروشیمیها به مسئله‌ای سیاسی تبدیل شده بود و با وجود تمامی ادعاها مبنی بر مناسب بودن بنزینهای وارداتی، شاهد بودیم که آلودگی هوای کلانشهرها با وجود تعطیل شدن بنزینهای پتروشیمیها ادامه یافت و در حقیقت طبیعت پاسخ حرکتهای سیاسی و جنجال سازیها را داد.

این عضو کمیسیون انرژی مجلس نهم تصریح کرد: تعطیلی خط تولید بنزینهای پتروشیمیها که در دولت نهم به بهره‌برداری رسیده بود، نشان از این دارد که سعی می‌شود هر اقدام دولت قبل زیر سوال برده شود.

کارخانه‌ای با تاکید بر اینکه باید به خوداتکایی در تولید بنزین توجه کنیم، گفت: یکی از راه‌حلهای این مسئله، به بهره‌برداری رسیدن پالایشگاه خلیج فارس است و این اهتمام به تولید داخلی، کشور را از واردات سالانه 10 میلیون لیتر بنزین بی‌نیاز می‌کند.

وی تاکید کرد: امیدواریم تولید سوخت و بنزین در داخل که یکی از تاکیدات رهبر معظم انقلاب محسوب می‌شود، هر چه سریعتر عملی شود.

رهبر معظم انقلاب اخیراً در دیدار با کارگزاران نظام متذکر شدند: «افزایش تولید و صادرات نفت، نیاز کشور است اما در کشوری که دارای بزرگترین ذخائر گازی و نفتی جهان است، واردات بنزین نباید انجام شود و مسئولان برای رفع این مشکل باید برنامه‌ریزی و اقدام کنند.»