حسن عباسی معروفان معاون شرکت بازرگانی دولتی ایران با اشاره به ذخایر استراتژیک شکر گفت: کمبودی در خصوص تامین شکر وجود ندارد چرا که این محصول به اندازه کافی  از سوی دولت و بخش خصوصی در انبارها ذخیره شده است.

وی ادامه داد: با توجه به افزایش مصرف در تابستان و ماه رمضان اندکی قیمت ها تغییر یافته است اما به نظر می رسد که طی هفته جاری قیمت ها متعادل شود چرا که کمبودی در داخل نداریم.

معاون شرکت بازرگانی دولتی ایران با اشاره به واردات شکر افزود: مجموع نیاز سالانه کشور به شکر 2 الی 2 میلیون و 100 تن است که حدود 700 هزار تن آن از چغندر قند و 700 هزار تن دیگر از نیشکر و مابقی از طریق واردات تامین می شود.

وی در ادامه یادآور شد: امسال نیز همانند سال های گذشته واردات شکر خام انجام می شود و سپس کارخانه ها آن را به شکر سفید تبدیل می کنند.

***خرید تضمینی گندم به مرز 4 هزار و 500 تن رسید

معاون شرکت بازرگانی دولتی ایران با اشاره به خرید تضمینی گندم از 26 استان کشور گفت: تا به امروز بالغ بر 4 هزار و 500 تن گندم به ارزش ریالی 5 هزار و 500 میلیارد تومان از کشاورزان خریداری شده که حدود 4 میلیارد تومان آن پرداخت و مابقی پس از تامین اعتبار پرداخت خواهد شد.

وی با اشاره به خرید کلزا گفت: حدود 46 هزار تن کلزا به ارزش ریالی 120 میلیارد تومان خریداری شده که تمامی این مبلغ بلافاصله پس از خرید به کشاورزان پرداخت شده است.

عباسی معروفان در پاسخ به این سوال که آیا قیمت روغن افزایش می یابد یا خیر؟ بیان کرد: با توجه به آنکه روغن به اندازه کافی در کشور وجود دارد افزایش زیادی نخواهیم داشت چرا که قیمت داخلی متاثر از افزایش قیمت جهانی نیست.