محمد باقر رضایی رئیس انجمن گیاهان دارویی با اشاره به افزایش قیمت گل محمدی اظهار داشت: قیمت گل محمدی به سبب افزایش تقاضا، مشکلات تولید تحت تاثیر بروز خشکسالی های اخیر و نبود آب کافی نسبت به سال گذشته با افزایش 30 درصدی مواجه بوده ، هر چند که این رقم در استان های مختلف متفاوت است.
وی با اشاره به صادرات این محصول گفت: صادرات گل محمدی بیشتر به صورت عرقیات حاصل از آن است و تنها مقدار کمی اسانس و گل محمدی به صورت غنچه به بازارهای هدف صادر می شود.
رضایی  ادامه داد: عمده ترین صادرات گلاب و گل محمدی به کشورهای عربی صورت می گیرد که اخیرا کره، ژاپن و چین نیز به جمع مشتریان گل محمدی و محصولات بدست آمده حاصل از آن پیوسته اند.
رئیس انجمن گیاهان دارویی با اشاره به مهم ترین مشکلات صادرات بیان کرد: در شرایط کنونی نحوه انتقال گل ها مکانیزه نیست و از طرفی از ماشین های مناسب و سردخانه دار برای حمل آنها استفاده نمی شود و از این رو محصولات ما از کیفیت بالایی برخوردار نیستند.
وی با اشاره به آنکه محصولات صادراتی ما از کیفیت مناسب در مقایسه با رقبا برخوردار نیست، افزود: تکنولوژی های نوین دنیا جهت صنعتی کردن گلاب گیری و افزایش کیفیت محصول و رسیدن به استانداردهای جهانی موثر است و از این رو ما به سبب داشتن تکنولوژی قدیمی و کاهش کیفیت محصولات ،بازار خوبی در سطح بین الملل نداریم.