در رابطه با قیمت شیر خام و اعتراض دامداران منطقه اصفهان، اظهار کرد: در حال حاضر اعضای انجمن لبنی شیر خام را در حدود کیلویی 1200 تا 1250 تومان خریداری می‌کنند و احتمال داده می‌شود واحدهای روستایی شیر خام را به قیمت کمتری خریداری می‌کنند.

وی ادامه داد: در منطقه اصفهان دامداران شیر خام خود را در اختیار واحدهای بزرگ این استان قرار می‌دهند و این واحدها هر کیلوگرم شیر خام را به قیمت کمتر از 1200 تومان خریداری نمی‌کنند. البته شیر سنتی به دلیل عدم کیفیت مناسب با قیمت کمتری خریداری می‌شود.

دبیر انجمن صنایع لبنی، تصریح کرد: شیرهای سنتی عموماً بار میکروبی بیش از حد استاندارد در حدود 7 تا 8 میلیون است که صنایع لنبی تنها مجاز هستند شیر با بار میکروبی کمتر از یک میلیون را خریداری کنند.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا قیمت شیر خام در آینده نزدیک افزایش می‌یابد، بیان کرد: حدود یکسال گذشته ارزش شیر خام در حدود 1250 تومان در هر کیلوگرم تعیین شد که با توجه به ارزانی علوفه و نهاده‌های دامی قیمت شیر خام افزایش نخواهد یافت.

باکری افزود: بهای تمام شده شیر خام در حال حاضر نسبت به یک سال گذشته حدود 15 درصد کاهش یافته و این در حالی است که میزان مازاد مصرف نیز در کشور افزایش یافته است.

دبیر انجمن صنایع لبنی، با تاکید بر اینکه مازاد مصرف شیر در کشور وجود دارد، خاطرنشان کرد: از اول سالجاری تا به امروز میزان مصرف شیر در داخل کشور حدود 5 درصد کاهش یافته و این میزان نیز در صادرات حدود 6 درصد کاهش یافته است.

وی گفت: صنایع غذایی در سالجاری با تعمیق رکود مواجه شده‌اند و در راستای خروج از این شرایط باید با توجه به کاهش قدرت خرید مردم فعالیتی در راستای تحریک تقاضا صورت گیرد.

باکری بیان کرد: راه حل اقتصادی این موضوع ایجاد بازار بدهی برای تأمین سرمایه در این بخش است که با ایجاد بازار بدهی می‌توان توسعه مصرف و صنعت صنایع غذایی را که در پی از بین رفتن 43 درصد قدرت خرید مردم، به دست فراموشی سپرده شده، را احیا کرد.