به گزارش پارس به نقل از ایسنا، سیروس روستا اظهار کرد: در جلسه اخیر ستاد تنظیم بازار که با حضور نماینده دامداران، صنایع لبنی و وزارتخانه های جهاد کشاورزی و تجارت برگزار شد میزان یارانه دولت برای افزایش قیمت هر کیلوگرم شیر خام مشخص شد و انجمن صنایع لبنی برای پرداخت این یارانه و افزایش قیمت هر کیلوگرم شیر خام به همه کارخانه های لبنی کشور نامه نوشت.

وی افزود: براساس مصوبه ستاد تنظیم بازار در راستای پرداخت یارانه ۳۰۰ میلیارد تومانی شیر، مقرر شد از ابتدای آذر ۱۹۰ تومان یارانه برای خرید هر کیلوگرم شیر خام اختصاص یابد و کارخانه های لبنی به ازای تحویل هر کیلوگرم شیر خام ۱۳۰۰ تومان به دامداران بدهند.

رییس اتحادیه مرکزی دامداران ادامه داد: لیست و شماره حساب دامداران سراسر کشور از سوی کارخانه های لبنی جمع آوری و تهیه شده تا در آینده نزدیک یارانه شیر خام پرداخت شود. همچنین مطالبات معوق دو ماهه گذشته دامداران بابت تحویل هر کیلوگرم شیر به کارخانه ها نیز به صورت یکجا به حساب آن ها واریز خواهد شد.

مخالفت وزیر تجارت با پرداخت مطالبات معوق دامداران

روستا گفت: اتحادیه مرکزی دامداران در ابتدای تیر امسال تفاهم نامه ای با شرکت پشتیبانی امور دام امضا کرد تا براساس آن دامداران به ازای تحویل هر کیلوگرم شیر خام، میزان مشخصی علوفه یارانه ای دریافت کنند اما از ابتدای امضای این تفاهم نامه تا پایان آبان هیچ علوفه یارانه ای دراختیار دامداران قرار نگرفته است.

وی اظهار کرد: در جلسه اخیر که با وزیر تجارت برگزار شد، وی اعتقادی به پرداخت مطالبات معوق شرکت پشتیبانی امور دام به دامداران نداشت و اعلام کرد" یارانه دولت به دامداران از ابتدای آذر تا پایان سال پرداخت می شود" این در حالی است که دامداران در گذشته ضرر و زیان زیادی را متحمل شده اند.

گرچه شرکت پشتیبانی امور دام چندی پیش به وزارت جهاد کشاورزی واگذار شد و مسئولان هم اکنون در حال انجام آخرین مراحل اداری و مالی برای واگذاری کامل این شرکت هستند اما اگر وزارت تجارت به تعهدات خود برای پرداخت مطالبات دامداران عمل نکند وزارت جهاد کشاورزی هیچ مسئولیتی برای پرداخت این مطالبات معوق ندارد.