بهای معاملات نفت در بازار نیویورک 1.1 درصد رشد کرد تا بخشی از کاهش 4.8 درصدی معاملات دو روز قبل را جبران کند. بهای نفت وست تگزاس اینترمدیت برای تحویل در ماه مه در بازار نیویورک 44 سنت افزایش یافت و به 39.90 دلار در هر بشکه رسید با اینهمه حجم معاملات حدود 52 درصد پایین متوسط 100 روز بود.

قیمت نفت خام آمریکا روز پنج شنبه 33 سنت کاهش یافته و در 39.46 دلار بسته شده بود.

نفت برنت برای تحویل در ماه مه در بازار لندن 33 سنت یا 0.8 درصد افزایش یافت و به 40.77 دلار در هر بشکه رسید. قیمت برنت هفته گذشته 1.8 درصد نزول کرده بود.

طبق گزارش گروه صنعتی بیکر هیوز، شمار دکلهای نفتی آمریکا 15 حلقه کاهش یافته و به 372 حلقه رسیده است. فعالیت بیش از 150 حلقه از ابتدای سال 2016 متوقف شده است. با اینهمه آماری که هفته گذشته منتشر شد نشان داد میزان ذخایر نفت خام آمریکا سه برابر بیشتر از میزان مورد پیش بینی رشد کرده است.

قیمت نفت از ژانویه که به دلیل تشدید نگرانی بازار از اشباع عرضه به پایین‌ترین رکورد بیش از یک دهه اخیر سقوط کرده بود، حدود 50 درصد بهبود یافته است.

کاهش تولید نفت آمریکا و تقاضای بالا برای بنزین در بهبود قیمت نفت موثر بوده اند اما عامل اصلی احتمال توافق تولیدکنندگان بزرگ برای تثبیت سطح تولید بوده است.

بر اساس گزارش بلومبرگ، نفت در پی پیشنهاد عربستان سعودی و روسیه برای فریز تولید در سطح ژانویه که بازار را نسبت به کاهش مازاد عرضه امیدوار کرد از پایین‌ترین قیمت 12 سال اخیر بهبود یافته است. عراق و امارات متحده عربی به فهرست تولیدکنندگانی پیوسته اند که حضور آنها در نشست صادرکنندگان بزرگ نفت برای مذاکره درباره سهمیه تولید در دوحه که ماه آینده برگزار می‌شود، تایید شده است. ایران و لیبی تنها اعضای اوپک هستند که شرکت در نشست ماه آینده را تایید نکرده اند.