رضا علیزاده روز دوشنبه بیان کرد: بمنظور رفاه حال گردشگران ورودی گیلان، برای دومین سال متوالی، قرارداد بیمه مسافران و گردشگران با یکی از شرکت های بیمه ای منعقد شده است.

وی هدف از انجام این امر را در راستای استقبال و پذیرایی بهتر و شایسته تر از میهمانان نوروزی و نیز آرامش خاطر گردشگران ذکر و اضافه کرد: با توجه به بازتاب خوب طرح بیمه مسافران در افزایش سطح کمی و کیفی گردشگران ورودی طی سال های گذشته، این مهم در دستور کار ستاد اجرایی خدمات سفر گیلان قرار گرفت.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان خاطرنشان کرد: کارشناسان این شرکت بیمه، آماده ارائه خدمات به گردشگران هستند.

علیزاده فراهم آوردن زمینه های لازم برای افزایش زمان ماندگاری مسافران نوروزی در گیلان را یکی از اهداف انعقاد این تفاهم نامه ذکر کرد.

طبق اعلام اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان، ظرفیت اسکان 670هزار نفر شب اقامت در استان برای گردشگران نوروزی مهیا شده است.

87 هتل، 23 هتل آپارتمان، 75 مجتمع گردشگری، 47 مهمانپذیر، یک هزار و 43 خانه مسافر، 233 واحد پذیرایی بین راهی و سفره خانه سنتی و 53 دفتر خدمات مسافرتی در گیلان فعال است.

399 مدرسه با سه هزار و 83 کلاس نیز در این استان برای اسکان مسافران فرهنگی کشور در نوروز 95 تجهیز شده است. 

بیش از شش میلیون و 308 هزار نفر، در نوروز سال گذشته میهمان گیلان بودند.

ماسوله و قلعه رودخان در شهرستان فومن، آبشار ویسادار در رضوانشهر، امامزاده ابراهیم و امامزاده اسحاق در شهرستان شفت، تپه مارلیک شهرستان رودبار ، سواحل زیبای شهرستان های رودسر، لنگرود و انزلی و آبشارها و ارتفاعات ییلاقی شهرستان های ماسال و تالش از جمله جاذبه های گردشگری استان گیلان است که همه ساله در تعطیلات نوروز و تابستان، پذیرای خیل عظیمی از مسافران از اقصی نقاط کشور است.