به گزارش پارس، کارشناس اداره کل  میراث فرهنگی ،صنایع دستی وگردشگری مازندران در گفتگو با باشگاه خبرنگاران با اشاره به اینکه چشمه آب معدنی قرمرض یکی از مشهورترین نقاط گردشگری شهرستان نکا است گفت : شهرت این چشمه به خاطر خاصیت درمانی آن برای بیماریهای  کلیوی است ، که موجب شده تا هموطنان بسیاری، از سایر نقاط کشور برای نوشیدن آب این چشمه به این منطقه سفر کنند . 


مریم اسدی افزود :این ظرفیت طبیعی که مخاطبان بیشماری دارد در زمره جاذبه های گردشگری سلامت جای می گیرد شاخه ای از گردشگری که در کنار جنبه تفریحی اش درمانی نیز هستند.
 

به گفته وی آب این چشمه دارای املاح معدنی است خاصیت طبی این آب که در میان همه معروف است، دفع سنگ کلیه است. هر کس که دچار عارضه سنگ کلیه بوده و از آب این چشمه نوشیده گفته که به طرز عجیبی معجزه می کند و سنگها را از کلیه ها دفع می کند.
 

کارشناس اداره کل  میراث فرهنگی ،صنایع دستی وگردشگری مازندران گفت : چشمه ي آب معدني قرمرض كه در 12 كيلومتري جنوب شهر نكا و در مسیر نکا به سد گلورد قرار دارد. این چشمه زیبا درميان تپه هاي جنگلي واقع شده و از چشمه هاي منحصر بفرد استان و كشور است.
 

اسدی افزود :در سال های اخیر طرح گردشگری در اطراف چشمه از سوی شهرداری و اداره کل میراث فرهنگی ،صنایع دستی و گردشگری در حال اجرا است ، و با احداث سرویس بهداشتی ، قهوه خانه ، آلاچیق و ... در اطراف چشمه توجه مسافران را بیشتر جلب کرده است.


گفتنی است؛ پارک جنگلی اطراف چشمه قرمرض به مساحت 30 هکتار با همکاری منابع طبیعی و اداره کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری ، به عنوان منطقه نمونه گردشگری به تصویب رسید ،که طی سالهای آتی بر اهمیت آن افزوده می شود.