علیرضا خسروی در پاسخ به این سوال که آیا در جلسه دیروز کمیسیون عمران که با حضور معاونان وزیر راه و شهرسازی و وزیر نیرو برگزار شد، نتیجه‌ای مثبت برای تکمیل واحدهای مسکن مهر حاصل شد، گفت: این جلسه روز گذشته در کمیسیون عمران مجلس برگزار شد و عمده صحبت‌های این مقامات مسئول بحث مرغ و تخم‌مرغ است.

وی افزود: در این جلسه هر کدام معتقد بودند که آیا ابتدا مرغ به وجود آمده یا اینکه تخم‌مرغ بنابراین به نظر می‌رسد که پرونده این واحدهای مسکونی در سال 1404 بسته می‌شود.

خسروی ادامه داد: وزارت راه و شهرسازی اعلام می‌کند که اگر ساختمان‌های مسکن مهر تکمیل شود زیرساخت‌ها وجود ندارد و وزارت نیرو هم می گوید که واحدهای مسکونی را تکمیل کنید و سپس این وزارتخانه به تأمین زیرساخت‌ها اقدام می‌کند.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر در پروژه مسکن مهر دعوا بین زیرساخت‌ها و روبنایی مسکن مهر و همانا وزارت راه و شهرسازی و وزارت نیرو است،‌گفت: حرف وزارت راه و شهرسازی این است که یک میلیون و 800 هزار واحد مسکونی مهر را از دو میلیون و 400 هزار واحد مسکونی تحویل داده‌ایم اما سؤال ما را که می‌پرسیم آیا این واحدها را تحویل داده‌اید می‌گویند نه کلید را نداده‌ایم و قسط‌بندی کرده‌ایم.

خسروی اضافه کرد: به هر حال سخن آخر وزارت راه و شهرسازی و وزارت نیرو این است که برای تکمیل پروژه مسکن مهر 10 هزار میلیارد تومان نیاز داریم اما حرف کمیسیون عمران مجلس هم این بود که پارسال درخواست 250 میلیارد تومان شده است و مجلس آن را به 1000 میلیارد تومان افزایش داده است و خود نماینده دولت با آن مخالفت کرده است.

وی با تأکید بر اینکه هیچ درخواستی از سوی این دو وزاتخانه برای درج ردیف اعتبار در بودجه 95 برای پروژه مسکن مهر ارائه نشده است، گفت: وقتی هیچ درخواستی برای مجلس از سوی دولت برای اختصاص اعتبار به پروژه مسکن مهر ارائه نشده است چطور انتظار دارند و اعلام می‌کنند که پروژه مسکن مهر سال 95 به اتمام برسد.

نماینده مردم سمنان با اشاره به اینکه مخالفت نماینده دولت با اختصاص 1000 میلیارد تومان در بودجه 95 برای مسکن مهر و کاهش آن تا 100 میلیارد تومان چه توجیهی دارد، خاطر نشان کرد: چگونه اعلام می‌شود که مسکن مهر در سال 95 به اتمام می‌رسد، من مطمئن هستم که در سال 1404 هم پروژه مسکن مهر به اتمام نمی‌رسد.