به گزارش پارس به نقل از تسنیم، سیدمهدی هاشمی صبح امروز در نشست خبری شانزدهمین اجلاس هیئت عمومی سازمان نظام مهندسی ساختمان افزود: در حال حاضر ۹۸ درصد پروژه های مسکن مهر کشور از استانداردهای لازم برخوردار هستند و براساس مقررات ملی ساختمان ساخته می شود.

وی تصریح کرد: تا دو سال پیش پروژه های این طرح مشکلاتی در خصوص کیفیت داشت که ۸۵ درصد واحدهای آن از استانداردهای لازم برخوردار بود اما سال ۹۰ با تمهیداتی که پیش بینی شد ارتقای کیفیت پروژه های مسکن مهر در دستور کار قرار گرفت که نتیجه آن در حال حاضر باعث شده تا فقط ۲ درصد از پروژه های این طرح استاندارد لازم را نداشته باشد.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور در پاسخ به پرسش تسنیم در خصوص نظر کمیسیون عمران در رابطه تفکیک وزرات را و شهرسازی گفت: از ابتدا مخالف این ادغام بودم و آن را به مصلحت کشور نمی دانستم اما ادغام وزارت راه و ترابری و مسکن و شهرسازی با پیشنهاد دولت در مجلس تصویب شد.

هاشمی افزود: متاسفانه این ادغام هزینه های زیادی دربر داشت و اینکه امروز بخواهیم به یکباره طرح تفکیک را اجرا کنیم پروژه های عمرانی کشور را دچار بحران می کند. به نظرم کار کارشناسی دقیقی روی طرح تفکیک صورت نگرفته است.

وی با تاکید بر اینکه باید برای تفکیک وزارت راه و شهرسازی استدلال و کار کارشناسی قوی انجام شود تصریح کرد: مجلس نهم و بخصوص کمیسیون عمران مجلس نظر مساعدی در این رابطه ندارد بخصوص اینکه در آستانه آغاز به کار دولت جدید هستیم و این موضوع بدون شک فعالیت های عمرانی کشور را دچار بحران می کند.

وی توضیح داد: با تغییر دولت و تفکیک وزارت راه و شهرسازی روش اجرای عمده پروژه های عمرانی تغییر می کند و تلاش دولت و مجلس برای تصویب بودجه عمرانی ۵۶ هزار میلیارد تومانی در سال ۹۲ بی نتیجه می ماند.

رئیس کمیسیون عمران با تاکید بر اینکه اگر قرار است تفکیک وزرات راه و شهرسازی صورت گیرد باید این کار براساس زمانبندی مناسب انجام شود گفت: تاکنون هیچ پیشنهاد رسمی در این رابطه به کمیسیون عمران ارائه نشده است.