به گزارش پارس به نقل از تسنیم،آیت الله جوادی آملی ظهر امروز در دیدار رئیس سازمان مراتع، جنگل‌ها و آبخیزداری که در موسسه علوم وحیانی اسراء برگزار شد اظهار: استعداد‌های بسیاری از جوانان در کشور وجود دارد اما در عمل دولت نوانسته است از این قشر حمایت لازم را داشته باشد و دستش بسته است.

مرجع تقلید شیعیان با بیان اینکه مشکلات مسکن جوانان باید بیش از این مورد توجه قرار گیرد، افزود: وظایف دیگر بانک‌ها نباید آن‌ها را از توجه به امر مسکن سازی برای جوانان مغفول نگاه دارد و باید با انبوه سازی وضعیت مسکن را بهبود ببخشند.

استاد برجسته حوزه علمیه خاطرنشان کرد: باید از منابع طبیعی کشور به طور صحیح استفاده شود، تا به امروز از این منابع به درستی استفاده نشده است و امروز ما با وجود تمام منابعی که در اختیار داریم نمی‌توانیم علوفه مورد نیاز کشور را تامین کنیم.

وی با انتقاد از واردات برخی از محصولات عنوان کرد: در حالی که می‌توانیم یکی از تولید کنندگان منابع تغذیه برای دام و طیور باشیم آن را وارد می‌کنیم که بسیار امری تعجب آور و تاسف بار است.

آیت الله جوادی آملی با بیان اینکه برخی از مدیران عرضه اداره کردن منابع کشور را نداشته‌اند، افزود: برخی از مدیران همه بی‌عرضگی‌های خود را به نبود امکانات و پول نسبت می‌دهند در حالی که نبود مدیریت مشکل اصلی ما است.

استاد برجسته حوزه علمیه قم با انتقاد از تورم و گرانی محصولات، خاطرنشان کرد: اگر مواد لبنی به دلیل بالا بودن قیمت نهاده‌ها و علوفه گران شده باشند واقعاً تأسف‌بار است.

وی با بیان اینکه برخی از سازمان‌ها اسلام را فقط درنام یدک می‌کشند و بویی از عمل به اسلام نبرده‌اند، افزود: مشکلات اشتغال و رکود تولید به خصوص در بخش کشاورزی به کشور لطمه می‌زند، امری که امروز با وجود این همه مشکل نظام‌های بانکی برای کمک به آن‌ها از ارائه تسهیلات و وام خودداری می‌کنند و همین مشکلات را بیشتر می‌کند.

آیت الله جوادی آملی با بیان اینکه نفت بیت المال بوده و باید در نگهداری از آن همانند مال خود کوشا باشیم، افزود: باید با کسانی که یبت المال را غارت می‌کنند با قاطعیت برخورد شود همانطور که خداوند هم در قرآن از برخورد با برهم زنندگان آرامش مردم یاد کرده است.