به گزارش پارس به نقل از ایسنا، حمید رضا تشیعی امروز در نشست تخصصی مدیران عامل آب و فاضلاب شهری و روستایی، با اشاره به جایگاه اقتصاد مقاومتی در حوزه بهره برداری ، اظهار کرد: مدیریت دارایی های فیریکی انعکاس اقتصاد مقاومتی در حوزه بهره برداری است که در سال 95 به صورت جدی و در قالب نظام جامع بهره برداری پیگیری خواهد شد.

وی ارائه خدمات زیر ساختی شبکه ای ایمن ، مداوم و با کیفیت بالا را از جمله فعالیتهایی عنوان کرد که باید در راستای اقتصاد مقاومتی صورت گیرد.

وی با اشاره به اینکه شرکت های آبفا در زمینه ارائه خدمات شهری موفق ترین تجربه ها را از زمان تشکیل داشته اند، تاکید کرد: این شرکت ها در زمینه بهره برداری باید با حداقل هزینه ها تعییرات بنیادی در شیوه های بهره برداری پروژه های آب و فاضلاب بدهند.

معاون نظارت بر بهره برداری آبفای کشور بر ضرورت حفظ و نگهداری و تعمیرات تاسیسات آب و فاضلاب تاکید کرد و گفت: این فرهنگ باید با توسعه دانش و مهارت ها ، فعالیت های بینشی و تغییر در رویکردها محقق گردد.

تشیعی گفت که باید تمامی سرمایه های شرکتهای آبفا به طور ایمن و با کیفیت بالا در اختیار حوزه بهره برداری قرار گیرد.

تشیعی در پایان، بر مدیریت ارزش اقتصادی و حفظ و آمادگی عملیاتی تجهیزات و سیستم های در شبکه آب و فاضلاب و مدیریت شرایط اضطراری و افزایش کیفیت تعامل با مردم و مشترکین از سوی شرکت های آب و فاضلاب تاکید کرد.