به گزارش پارس به نقل از مهر، کارشناسان حوزه فلزات گرانبها بر این باور هستند که قیمت جهانی طلا می تواند در سال جاری میلادی یک جهش قابل توجهی داشته باشد.

در همین حال، این کارشناسان پیش بینی کردند که قیمت طلا تا پایان سال ۲۰۱۶ میلادی بین یکهزار و ۳۵۰ دلار تا یکهزار و ۴۰۰ دلار در هر اونس باشد، این در حالی است که این مقدار افزایش یعنی رشد پنهان ۳۲ درصدی طلا را تا پایان سال جاری میلادی شاهد خواهیم بود.

روند کند اقتصاد جهانی و همچنین نرخ بهره منفی در اروپا و ژاپن موجب توجه بیشتر به طلا و سرمایه گذاری بر روی این فلز گرانبها شده و این امر باعث شده است که تقاضا برای شمش طلا از ابتدای سال جاری میلادی با افزایش روبرو شود.

کارشناسان بر این باور هستند، در حال حاضر زمانی که بانک‌های مرکزی با مسایل پولی چالش برانگیر روبرو می شوند، طلا به عنوان راه گشا برای آنها وارد عمل می شود.

در شاخص بورس کالا بلومبرگ در معاملات دیروز، طلا با ۱۷ درصد رشد به یکهزار و ۲۳۸ دلار و ۷۳ سنت در هر اونس رسید، این در حالی است که شاخص بورس های جهانی ۶.۷ درصد کاهش داشتند و قیمت نفت برنت ۱.۳ درصد روند نزولی به خود گرفت و ارزش دلار آمریکا هم ۲ دهم درصد کاهش نشان داد.

بر همین اساس، رشد ماهانه قیمت جهانی طلا در ماه گذشته میلادی ۱۲ درصد بود که بعنوان بیشترین رشد در ۴ سال اخیر است.