به گزارش پارس به نقل از ایسنا، ‌به گزارش رویترز، الکساندر نواک گفت: با توجه به کاهش ارزش روبل، قیمت حدودا 60 دلاری نفت برای اقتصاد روسیه مناسب است، اما قیمت 70 تا 80 دلاری عادلانه تر خواهد بود.

وی گفت:‌ روسیه به مشورت با سازمان کشورهای صادرکننده نفت(اوپک) ادامه خواهد داد. روسیه در ماه ژوئن در وین با مقامات اوپک دیدار و درباره تاثیر تولید نفت شیل روی بازار جهانی مذاکره خواهد کرد.

نواک گفت: ‌روسیه قصد دارد در سال جاری 31 میلیون تن نفت به چین صادر کند که نسبت به سال 2014 میلادی سه میلیون تن افزایش نشان می‌دهد.

لوک اویل پیش‌بینی کرده که تولید نفت روسیه تا پایان سال آینده به دلیل کاهش قیمت نفت و مجبور شدن شرکت‌های نفتی به کاهش حفاریهای خود در سیبری هشت درصد کاهش پیدا کند.

این درحالی است که نواک چنین سناریو بدبیانه‌ای را رد کرد و گفت: تولید نفت روسیه در سال جاری در سطح 525 تا 257 میلیون تن(10.5 تا 10.54میلیون بشکه در روز)باقی خواهد ماند.

وی افزود: به رغم کاهش قیمت نفت و برخی مشکلات دیگر ما انتظار نداریم هیچ کاهشی در تولیدمان رخ دهد.

روسیه انتظار دارد که تا سال 2035 میلادی سالانه 505 تا 525 میلیون تن نفت تولید کند.

وی افزود: سقوط قیمت جهانی نفت ناشی از این موضوع است که هزینه بسیاری از شرکتهای نفتی به واحد پولی روبل است و ارزش این واحد پولی در حال کاهش است.

وی در عین حال گفت: شرکت‌های نفتی روسی برنامه‌های سرمایه‌گذاری خود را 10 تا 15 درصد کاهش خواهند داد و منتظر شرایط بهتر برای بهبود قیمت نفت هستند.

نواک گفت: بیش از یک تریلیون دلار سرمایه‌گذاری نفتی در سطح جهان به دلیل کاهش قیمت نفت به تعویق خواهد افتاد.

وزیر انرژی روسیه گفت که انتظار می‌رود صادرات نفت این کشور در سال جاری و پس از آن افزایش پیدا کند.

الکساندر نواک گفت: روسیه یکی از بزرگترین تولیدکنندگان نفت جهان است و به رغم برخی از انتظارات مبنی بر کاهش تولید نفت روسیه به دلیل کاهش قیمت‌های نفت، این کشور تولید نفت خام را در سطح روزانه 10 میلیون بشکه ادامه خواهد داد.

تاکنون روسیه صادرات نفت خام خود را کاهش و در عوض بخش عمد‌ه نفت تولیدی خود را به پالایشگاههای داخلی منتقل کرده است. اقدامی که سود بهتری را نسبت به فروش نفت خام به بازار در قیمت‌های پایین کنونی برای روسیه به همراه داشته است.

نواک گفت: ‌اما انتظار می‌رود صادرات نفت خام روسیه در سال 2015 میلادی به میزان سه میلیون تن افزایش پیدا کند و نهایتا از 224 میلیون تن در سال 2014 تا سال 2035 به 280 میلیون تن در سال برسد.

از سال 2000 تولید پالایشگاهها در روسیه بیش از 45 درصد افزایش یافته و در سال 2014 به 294 میلیون تن در سال رسید. این رقم با حداکثر میزان حاصل شده در اواسط 1980 زمانیکه ارتش سرخ شوروی سابق برای مبارزه خود در افغانستان به سوخت احتیاج داشت قابل مقایسه است.

تحت این برنامه نوسازی، پالایشگاههای روسی به سمت تولید کمتر فرآورده‌های بی کیفیت نظیر نفت کوره و تولید بیشتر فرآورده‌های با کیفیت نظیر سوخت دیزل و بنزین با مقادیر کمتر روی خواهند آورد.

نواک گفت: این استراتژی شامل کاهش توان پالایشگاهها است. این امر به دلیل افزایش تولید فرآورده‌های سبک تحت پشتیبانی نوسازی است.

وی پیش‌بینی کرد که تولید فرآورده‌های نفتی روسیه در سال 2015 میلادی به 291 میلیون تن و تا سال 2035 به 280 میلیون تن تنزل پیدا کند.

شرکت مشاوره انرژی "ای وای" که به وزارت انرژی روسیه مشاوره می‌دهد اعلام کرد که انتظار دارد تولید سوخت دیزل روسیه از 26 درصد سبد فرآورده‌های نفتی داخلی روسیه در سال 2013 تا سال 2020 به 33 درصد برسد.

به رغم تحریمهای غرب علیه مسکو، رشد تولید فرآورده‌های پالایشگاهی و افزایش کیفیت محصولات نفتی روسیه تاکنون ادامه یافته است.

بنا به اعلام وزارت انرژی روسیه انتظار می‌رود 19 واحد جدید در سال 2015 میلادی در پالایشگاه‌های روسیه به بهره برداری برسند در حالیکه این رقم در سال گذشته هشت واحد بود.

نواک گفت: هیچ نیازی به پالایشگاه‌های جدید نیست اما واحدهای قدیمی تعطیل خواهند شد.

وی افزود: نیروگاه‌های بی‌فایده به دلیل بحث رقابت از دور خارج خواهند شد.

شرکت نفت لوک اویل روسیه دومین تولید کننده بزرگ نفت در این کشور، برنامه‌هایی را برای تعطیلی پالایشگاه اوختا اعلام کرده است.