به گزارش پارس به نقل از تسنیم ، حمیدرضا زکی زاده امروز در نشست خبری این سازمان به مناسبت هفته منابع طبیعی اظهار کرد: سیلاب های ناشی از باران های شدید تاکنون بیش از 100 میلیارد تومان به شهرستان های اطراف تهران خسارت زده است.

وی افزود: احداث یک میلیون متر مکعب سازه آبخیزداری در ارتفاعات تهران 100 میلیون متر مکعب آب برای مصارف کشاورزی  ایجاد و از خسارت میلیاردی و تهدیدات جانی مردم جلوگیری می کند.

معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران با اشاره به اینکه برای اجرای کامل طرح های آبخیزداری 2 هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است ادامه داد: سالانه حدود 4 میلیارد تومان برای این کار اختصاص می یابد که حتی برای اجرای یک درصد عملیات ما کافی نیست.

وی با اشاره به تغییرات آب و هوایی در کشور تصریح کرد: در صورتی که 300 میلی متر باران در تهران داشته باشیم این میزان باران در 2 تا 3 بار بارش اتفاق می افتد و باعث وقوع سیل های متعدد می‌شود و این روند در سال های آینده نیز تشدید می‌شود.

زکی زاده با بیان اینکه  اختصاص اعتبارات کافی و با اجرای طرح‌های آبخیزداری از وقوع سیل‌ها جلوگیری می‌شود یاد آورشد: با نگهداری آب در بالا دست امکان جذب آن و تقویت منابع آب زیرزمینی فراهم می‌شود.

این مقام مسئول در پایان گفت: در طول اجرای برنامه پنجم توسعه یک میلیون و 300 هزار متر مکعب عملیات آبخیزداری در استان تهران انجام شده است که این امر میزان رقم کمی به حساب می‌آید.