به گزارش پارس به نقل از ایسنا محمد رستگاری با اشاره به اینکه آلودگی اخیر تهران ناشی از گرد وغبار بوده و این آلودگی با آلودگی ناشی از خودروها متفاوت است، گفت: آلودگی ناشی از گرد وغبار تهران منشأهای مختلف بین‌المللی، داخل کشوری و محلی دارد که از سطح استان تهران برمی‌آید.

وی تصریح کرد: طبق اولویت‌بندی که برای کاهش گرد وغبار تهران صورت گرفته، تصمیم گرفتیم با منشأهای محلی برخورد کرده و اقدامات لازم در این رابطه را انجام دهیم.

رستگاری گفت: در پیگیری‌های صورت گرفته با ادارات و دستگاه‌های مختلف قرار شد منابع طبیعی استان تهران در مسئله منشأ‌های محلی گردوغبار ورود کند و در زمینه عملیاتی کردن برنامه‌های کنترل گردوغبار همکاری‌هایی داشته باشد.

رستگاری، با اشاره به اینکه آلودگی ناشی از گرد وغبار تهران شامل بیابان‌های اطراف تهران است،‌ ادامه داد: منشأ‌های بیابانی اطراف استان تهران دشت‌های اخترآباد شهریار، ملارد و برخی مناطق جنوبی استان است که منابع طبیعی باید در این زمینه برنامه‌های کنترل آلودگی و احیای اراضی را ارائه دهد.

وی با بیان اینکه معادن شن و ماسه و سایر معادن نیز منشأ آلودگی گرد و غبار تهران هستند، افزود: برنامه پایش معادن شن و ماسه جزو طرح‌های ماست و ادارات شهرستان پیگیر هستند تا با مدیریت جدی‌تر معادن با آلودگی ناشی از فعالیت‌های این معادن مقابله کرده و آن را کنترل کنند.

معاون نظارت و پایش محیط زیست استان تهران، در پایان با اشاره به ضرورت همکاری مجموعه شهرداری در برنامه‌های کنترل آلودگی گردوغبار گفت: کارگاه‌های عمرانی در سطح شهر فعال و در صدد آن هستند که تخریب ساختمان‌های شهری را پیگیری و آلودگی‌های ناشی از آن را کنترل کنند که به کمک و همکاری شهرداری نیز در این زمینه احتیاج است.