به گزارش پارس به نقل از مهر، محمدمهدی رئیس‌زاده از پیشنهاد اتاق بازرگانی به منظور اصلاح موضوع ذینفع واحد برای واحدهای تولیدی به بانک مرکزی و شورای پول و اعتبار خبر داد و گفت: یکی از مشکلات اساسی واحدهای تولیدی در دوران تحریم نحوه برخورد بانک‌ها برای ارائه تسهیلات و سنجش سطح اعتبار مدیران و واحدهای تولیدی بود. براساس آن، اگر یک مدیر چندین واحد تولیدی در اختیار داشت و تنها یکی از آنها در بازپرداخت تسهیلات دچار مشکل می‌شد مابقی نیز از دریافت تسهیلات بانکی محروم می‌شدند.

مشاور امور بانکی اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران افزود: در چندین جلسه کمیسیون بانک اتاق بازرگانی ایران بحث‌های مفصلی بر روی موضوع ذینفع واحد صورت گرفته است تا این آئین‌نامه اصلاح شود.

وی تصریح کرد: به نظر می‌رسد شرایط خاص اقتصاد ایران در دوران تحریم بسیاری از واحدهای تولیدی به دلایل خارج از اراده خود دچار مشکل شده بودند که بر این اساس، اتاق بازرگانی پیشنهادی را برای اصلاح موضوع ذینفع واحد به بانک مرکزی و شورای پول و اعتبار ارائه کرده است.

به گفته رئیس‌زاده، هم‌اکنون طبق آئین‌نامه ذینفع واحد چنانچه از میان تمام شرکت‌هایی که مشغول به کار هستند و از سوی یک مدیر هدایت می‌شوند، دچار مشکل باشد و ارائه خدمات بانکی به آن قطع شود، مابقی از دریافت خدمات محروم می‌شوند که به نظر می‌رسد در فضای جدید اقتصاد ایران که نیاز به چابکی و البته استفاده از تسهیلات بانکی نیز برای رونق تولید دوچندان می‌شود، این آئین‌نامه باید اصلاح شود.