به گزارش پارس به نقل از مهر، جواد حق شناس در خصوص تسهیلات پرداخت شده به پروژه های مسکن مهر در شهرهای کمتر از ۲۵ هزار نفر، گفت: بنیاد مسکن باید ۷ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان پرداخت می کرد که تاکنون ۶ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان از این تسهیلات پرداخت شده است.

وی با بیان اینکه مدتی افزایش سقف تسهیلات از ۲۵ به ۳۰ میلیون تومان مورد بحث بود که با همکاری بانک مرکزی و بانک مسکن حل شده و همه پروژه هایی که در حال کار هستند، ۳۰ میلیون تومان وام دارند، افزود: بنیاد مسکن فعالیت سنتی بنابر وظیفه خود دارد که تابع جمعیت شهر نیست و در شهرهای بزرگ و کوچک که ما امکانات زمین و تسهیلات داریم، انجام می‌گیرد.

معاون مسکن شهری بنیاد مسکن با اشاره به اینکه سالانه ساخت ۸ تا ۱۰ هزار واحد را شروع می‌کنیم و با واحدهای نیمه تمامی که از سال‌های قبل به آن اضافه می شود، سالانه ۲۵ هزار واحد در دست اجرا داریم، اظهار داشت: در سال‌جاری ۵۰ درصد از برنامه‌ها اجرایی شده و از نیمه تمام‌ها هم ۱۴ هزار و ۴۰۰ واحد در دست اجرا داریم که پیشرفت فیزیکی خوبی دارد.

حق شناس با اعلام اینکه در سال‌جاری برنامه داریم که بتوانیم ۷ هزار واحد را به بهره برداری برسانیم، گفت: پروژه های مسکن شهری بنابر منابع اعتباری به دسته‌های مختلفی تقسیم می‌شود که پروژه‌های مربوط به سفر مقام معظم رهبری از جمله این طرح‌ها است.

وی با اشاره به اینکه در اینگونه پروژه‌ها تسهیلات بصورت تقسیطی ۷ ساله یا با مجوز هیات امنا حساب ۱۰۰ بخشش می‌شود، افزود: همچنین برخی پروژه‌ها با قیمت تمام شده کارشناسی شده و با بالاسری اندکی به متقاضیان واگذار می شود

معاون مسکن شهری بنیاد مسکن ادامه داد: بخشی از این واحدها به صورت تقسیطی یا بلاعوض در اختیار متقاضی قرار می‌گیرد و باقیمانده قیمت واحد را از روی تسهیلات بانکی و دریافت از متقاضی به قیمت تمام شده انجام می‌شود.

حق شناس به خیّرین مسکن ساز اشاره کرد و گفت: خیرین کمک‌هایی از قبیل زمین، پرداخت سهم متقاضی و دیگر تسهیلات را انجام می دهند که در حال حاضر این بخش ۲۴ هزار واحد در دست اجرا دارند.

وی با اعلام اینکه تسهیلات بانکی با توافق با بانک‌ها از قم ۱۵ میلیون تا ۲۰ میلیون تومان استفاده می‌شود و گاهی برای واجدین شرایط از تسهیلات مسکن مهر هم استفاده شده است، گفت: گاهی آورده متقاضی و خیّر به صورتی است که تسهیلات ندارد و از سوی خیّر و متقاضی پرداخت می‌شود و گاهی خیّران پرداخت تسهیلات را هم انجام می دهند.