به گزارش پارس به نقل از ایسنا، دومین جلسه شورای مسکن و حمل نقل که در استانداری قم و به ریاست معاون امور استانداری و با حضور قائم مقام وزیر و مدیرکل راه و شهرسازی استان قم و دیگر مدیران استان تشکیل شد.

در ابتدای این جلسه نصراللهی زاده مدیرکل راه وشهرسازی استان قم ضمن تبریک فرارسیدن هفته دولت، گفت: بی تردید روند ساخت واحدهای مسکن مهر استان قم در قیاس با دیگر استان ها از پیشرفت خوبی برخوردار است.

در ادامه جلسه درخصوص تملک اراضی تقاطع غیر همسطح پردیسان بحث شد که مقرر شد با اعمال دستور مقامات قضایی استان و اعمال ماده ۹ تا پایان هفته جاری این مشکل رفع شود. همچنین مقرر شد در خصوص اجرایی شدن بلوار ۷۰ متری پردیسان طی جلسه ای با حضور معاون امور عمرانی استانداری و مدیرکل راه و شهرسازی در اسرع وقت این مسئله پیگیری شود.

در خصوص تأسیس مجتمع های فرهنگی محلات هشت گانه نیز که مقرر شده بود تا زمین آنها از سوی راه و شهرسازی تأمین شود قرار شد جلسه ای با حضور اداره اوقاف و مسوولان فرهنگی بسیج تشکیل و در خصوص تحویل زمین مربوطه هماهنگی به عمل آید.

از دیگر مباحث مطروحه در این جلسه، اقدام جهت صدرو دفترچه های اقساط واحدهای مسکن مهر استان بود که محسنی مدیر بانک مسکن استان، گفت: تاکنون قریب ده هزار و هشتاد و هشت واحد مسکن تقسیط شده که ۴۳۰۰ واحد آن مسکن مهر ۹۹ ساله و ۶۵۸۰ واحد دیگر خود مالکین هستند.

وی در ادامه ضمن اشاره به روند کند تقسیط واحدهای مسکن مهر، گفت: این بانک با توجه به شرایط خاص واحدهای مسکن مهر، راه را کوتاهتر کرده و تنها به ارائه پایانکار و یک نفر ضامن معتبر جهت صدور دفترچه قسط واحدهای مسکن مهر بسنده کرده است.