به گزارش پارس به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان،جولان سریالی میوه های قاچاق تا خوش آمدگویی خانوارهای ایرانی به چای ایرانی از مهم ترین رویدادهای کشاورزی درهفته گذشته است: 

 
واردات غیرقانونی و بی حد و حصر میوه های خارجی به بازار موجب شده تا کشاورزان تاوان نظارت کم دستگاه های مربوطه را بپردازند.
 
از بین گرانترین غذاهای دنیا نام دو محصول ایرانی همچون زعفران و خاویار به چشم می خورد.
 
رئیس هیئت مدیره انجمن سیب‌زمینی‌کاران گفت: بهبود روند صادرات و پرداخت به موقع مشوق‌های صادراتی می‌تواند تا حدودی مرهم درد سیب‌زمینی‌کاران باشد.
 
افزایش 90 درصدی راندمان در سایه سیستم آبیاری نوین
رئیس جهاد کشاورزی استان تهران گفت: آبیاری نواری میکرو در مزارع با هدف افزایش بهره وری و راندمان آب به بالای 90 درصد اجرا شده است.
 
رئیس اتحادیه میوه وسبزی گفت: قیمت پیاز به سبب سرما برف و یخبندان و نگه داری سنتی آن از سوی کشاورزان و تاثیر فنی هوا در کاهش رشد پیاز نو موجب افزایش قیمت ها شده است.
 
رئیس سازمان تحقیقات آموزش و ترویج کشاورزی گفت: تولید محصولات تراریخته تنها با مجوز کمیته تراریخته وزارت جهاد کشاورزی باید صورت گیرد.
 
معاون سازمان حفظ نباتات گفت: دستاوردهای واردات محصولات به صورت قاچاق و غیر رسمی منجر به ورود مگس زیتون، جاروک به باغات مرکبات شده است.
 
مدیر عامل اتحادیه مرغداران گوشتی گفت: قیمت مرغ نسبت به دو روز گذشته روند افزایش 100 تومانی در بازار را تجربه کرده است.
 
رئیس سازمان چای گفت: فروش 95درصدی تولید چای در سالجاری نشان می دهد که ذائقه ایرانیها به چای کشور تغییر پیدا کرده است.
 
عضو شورای ملی زعفران گفت: از چند روز گذشته صادرات زعفران به آمریکا بعد از وقف 10 ساله آغاز شده و تاکنون 30 کیلوگرم به آمریکا صادر شده است.
 
خوداتکایی 70 درصدی تولید دانه های روغنی نیازمند برنامه 10 ساله
دبیر انجمن روغن نباتی کشور گفت: با یک برنامه مدون 10 ساله به خود کفایی 70 درصدی تولید دانه های روغنی خواهیم رسید.
 
نائب رئیس اتحادیه باغداران گفت: در یک هفته گذشته با توجه به اتمام عرضه نارنگی شمال بیش از پیش شاهد عرضه نارنگی های قاچاق پاکستانی در بازار هستیم.