به گزارش پارس به نقل از خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) ، آمار تولید در چین حاکی از این است که رشد تقاضای نفت در دومین کشور بزرگ مصرف کننده آن پایین تر از حد انتظارات خواهد بود.

شاخص رسمی مدیران خرید در چین برای ماه مارس ۵۰.۹ بود که اگرچه بالاترین رقم در ۱۱ ماه اخیر است ولی پایین تر از پیش بینی اقتصاد دانان مبنی بر رسیدن آن به رقم ۵۲ بود.

کارل لری تحیلگر نفتی در آمریکا گفت: این آمار پایین تر از انتظارات بازار است و نشان می دهد که رشد تقاضای نفت آنطور که ما انتظار داریم پیش نخواهد رفت، اما چین همچنان در حال رشد است و یک عامل پشتیبانی طولانی مدت برای بازار نفت خواهد بود.

نفت برنت دریای شمال برای تحویل در ماه مه با ۵۴ سنت کاهش ۱۰۹ دلار ۴۸ سنت در هر بشکه معامله شد و نفت سبک آمریکا با ۵۱ سنت کاهش به ۹۶ دلار و ۷۲ سنت در هر بشکه رسید.

همزمان با تلاش شرکت اکسون موبیل برای پاکسازی نشت نفتی در آرکانزاس سرمایه گذاران نگران مدت اختلال در عرضه نفت به دلیل تعطیلی خط لوله نشت کرده هستند که بر فشار روی بازار خواهد افزود. خط لوله پگاسوس شرکت اکسون که روزانه بیش از ۹۰ هزار بشکه نفت از آرکانزاس به تگزاس منتقل می کند در روزهای گذشته دچار نشست نفتی شد.

کارل لری گفت: نگرانی ها مجددا بروز کرده است و بازار در حال بررسی این است که چه اتفاقی در مورد این خط لوله خواهد افتاد.

نشت نفتی در آرکانزاس واکنش فوری مخالفان خط لوله پیشنهادی ۸۰۰ هزار بشکه ای کی استون را که همچنین نفت کانادا را به سواحل خلیج منتقل خواهد کرد، برانگیخت.

فعالان محیط زیست درباره تاثیر توسعه شن های نفتی کانادا ابراز نگرانی کرده و گفته اند که این نوع نفت بیشتر از نفت های متعارف باعث فرسایش خط لوله می شود.