به گزارش پارس به نقل از ایسنا، حمیدرضا خوشایند در تشریح عملکرد این شرکت در بخش عملیات حفاری از ابتدای فروردین تا پایان دی ماه امسال، اظهارکرد: در این مدت 155 حلقه چاه نفت و گاز حفاری و تکمیل شد.

وی افزود: از این تعداد 77 حلقه توسعه‌ای، 5 حلقه توصیفی، 3 حلقه اکتشافی و 70 حلقه تعمیری تکمیلی بوده است و شماره چاه‌های حفر شده در این مدت در قیاس با مدت مشابه سال گذشته 24 حلقه بیشتر است.

خوشایند با اشاره به استقرار حدود 45 دستگاه حفاری سبک و سنگین این شرکت در گستره عملیاتی شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب گفت: از مجموع چاه‌های حفر شده در این مدت 90 حلقه در حوزه مناطق نفتخیز جنوب بوده است.

معاون مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران در عملیات حفاری ادامه داد: همچنین در این دوره 15 حلقه چاه در حوزه فعالیت شرکت نفت فلات قاره، 11 حلقه در شرکت نفت مناطق مرکزی، 34 حلقه در شرکت مهندسی و توسعه نفت، 2 حلقه برای مدیریت اکتشاف شرکت ملی نفت ایران و 3 حلقه در موقعیت‌های عملیاتی شرکت‌های نفت و گاز پارس، نفت و گاز اروندان و سروک آذر حفاری شده است.

وی به وسعت عملیاتی این شرکت در بیش از 10 استان کشور اشاره و خاطرنشان کرد: با تلاش مجموعه کارکنان، کاربست شیوه‌های نوین حفاری و هماهنگی و همکاری کارفرماها در این مدت، حفاری 30 حلقه چاه 491 روز زودتر از برنامه تعیین شده از سوی شرکت‌های متقاضی به اتمام رسید.

خوشایند بیان کرد: حفاری و تکمیل چاه‌ها زودتر از زمان تعریف شده، با رعایت کامل مقررات و استانداردهای ایمنی صورت می‌گیرد و از نظر شتاب بخشی در تولیدی شدن چاه، ترخیص زودهنگام دکل و کاهش هزینه‌های حفاری دارای ارزش اقتصادی بالایی است.

معاون مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران در عملیات حفاری اظهار کرد: در این مدت 3 دستگاه حفاری به تعداد دکل‌های شرکت افزوده شد و در این مدت دکل دریایی مورب و دکل خشکی فوق سنگین پیروز (60 فتح) در این پروسه برای بازسازی و تعمیرات دوره‌ای از مدار عملیات خارج و به یارد بازسازی شرکت انتقال داده شده است.

وی افزود: شرکت ملی حفاری ایران با در اختیار داشتن بیش از 70 دستگاه حفاری خشکی و دریایی و بالغ بر 17 هزار نفر نیروی فنی و تخصصی در زمان حاضر بخش عمده‌ای از عملیات حفاری و خدمات جانبی این صنعت را در سطح کشور برعهده دارد.