به گزارش پارس به نقل از تسنیم، علی عابدزاده با بیان این که هم اکنون 16 ایرلاین فعال در کشور داریم اظهار کرد: برای پروازهای کوتاه برد ناوگان هوایی کشور نیازمند 150 فروند هواپیمای دارای 250 صندلی است.

وی با بیان این که فقط 9 فروند هواپیمای دوربرد در ناوگان هوایی کشور داریم، افزود: همچنین ناوگان هوایی کشور نیازمند 300 هواپیمای میان برد است.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری در اجلاس هوانوردی 2016 اظهار کرد: کشور ایران 10 سال آینده 500 فروند هواپیما نیاز دارد که باید در این خصوص به تسهیلات مالی لازم برای خرید این تعداد هواپیما اشاره کرد.

 وی با تاکید بر این که صنعت هوانوردی در ایران تقریبا خصوصی است، گفت: البته باید سهم بخش خصوصی افزایش یابد و حاکمیت، ایمنی و امنیت این صنعت را دنبال کند.

وی با بیان این که قیمت بلیت پروازها را آزاد کردیم تا ایرلاین ها سودآوری داشته باشند، یادآور شد: در این بخش نیاز است تا شرکت های لیزینگ برای توسعه ناوگان ایران وارد شوند، دولت در این حوزه از سرمایه گذاران حمایت می کند تا ایرلاین ها از نظر عملیاتی قوی تر شوند.

معاون وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر این که مشتاقانه آماده عقد قرارداد با کمپانی های لیزینگ برای توسعه صنعت هستیم، افزود: ایران  منابع انسانی قوی در این بخش دارد، ضمن آن که زیرساخت ها و امکانات تعمیر و نگهداری ناوگان در کشور وجود دارد که باید با تکیه بر سرمایه گذاری خارجی و داخلی بیشتر شود.

عابدزاده با بیان این که ایران به مرکز تعمیر و نگهداری هواپیما در منطقه تبدیل می شود، گفت: ورود دانش و آموزش در این بخش برای ما بسیار حیاتی است و فناوری ها در بخش صنعت هوانوردی باید به روز شود.