به گزارش پارس به نقل از فارس، محمد فطانت، رئس سازمان بورس و اوراق بهادار، در پی انتصاب مدیرعامل جدید شرکت مدیریت فناوری بورس، نامه‌ای به اعضای هیات مدیره این شرکت به منظور فراهم کردن و ارتقا زیرساخت‌های الکترونیکی معاملات ارسال کرده است.

فطانت با اشاره به مصوبه مورخ اول دی ماه 94 هیات مدیره شرکت مدیریت فناوری بورس از نقشه استراتژیک سازمان بورس سخن گفته و عنوان کرده است: « ضروری است با توجه به نقش ویژه آن شرکت برای فراهم کردن و ارتقا زیرساخت‌های الکترونیکی معاملات، موارد زیر در دستور کار هیات مدیره قرار گیرد.

1- برنامه‌ریزی و سیاست گذاری به منظور بومی سازی و ارتقا همه جانبه سامانه‌های معاملاتی با بهینه کاوی و استفاده از تجربیات بین المللی.

2- طراحی، پیاده سازی و ارتقا نرم افزارهای مرتبط با ابزارهای جدید در بازار سرمایه از جمله ابزارهای مشتقه، انواع صکوک و غیره.

3- ارتقا کارایی و امنیت سامانه‌های الکترونیکی معاملات با هدف افزایش سرعت، دقت و ارتقا مکانیزم های سطح دسترسی و امنیت اطلاعات در همه ارکان

4- تسریع در راه اندازی سیستم های تکمیلی نظارتی حین و پس از معاملات به منظور ارتقا سطح پیشگیری از تخلفات و اجرای صحیح قوانین و مقررات

5- افزایش سطح رضایت مندی ذینفعان و تعامل همه جانبه با آنها

6- ارتقا سامانه سطح دسترسی با هدف ایجاد مدیریت واحد بر سامانه های الکترونیکی معاملات»