به گزارش پارس به نقل از ایسنا، درحالی که برخی اظهارات چندی پیش وزیر نیرو با مضمون این که سد جدیدی در کشور ساخته نخواهد شد را این‌گونه تفسیر کرده بودند که این وزارتخانه در دولت یازدهم، مخالف سدسازی است، معاون وزیر نیرو در امور آب، در سخنانی تاکید کرده است که بدون سد سازی نمی‌توان منابع آبی را تامین کرد.

معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا معتقد است که "منتقدان سدسازی در ایران وضعیت طبیعی وجغرافیایی خاص ایران را در نظر نمی‌گیرند، چرا که بدون وجود سد، تامین آب بیشترشهرهای ایران ممکن نیست."

رحیم میدانی در مراسم آغاز عملیات اجرایی جدیدترین سدی که دولت یازدهم افتتاح کرده است با بیان اینکه همواره تلاش وزارت نیرو این بوده که مسیر توسعه کشور را هموار کند، گفته است: کشور ما نیازمند توسعه، ایجاد اشتغال مولد، افزایش ظرفیت تولید مواد غذایی و تأمین مناسب آب است که در کنار تمامی این موارد باید به توسعه پایدار توجه کنیم.

میدانی با اشاره به بازنگری‌های صورت گرفته بر روی پروژه‌های سدسازی در دولت یازدهم، اذعان داشت: اینکه ما پروژه‌های سدسازی را مجدداً مورد بازنگری قرار دادیم به لحاظ تأکیدی دوباره بر اهمیت محیط زیست بود و اینگونه نبود که ما نیاز به سدسازی نداریم، توجه ما در سدسازی این بود که باید به مطالبات محیط زیستی توجه کرد، چرا که نمی‌شود حق محیط زیست را نادیده گرفت.

وی با بیان اینکه بدون سدسازی نمی‌توان کشور را اداره کرد، ادامه داد: کسانی که منتقد سدسازی در ایران هستند، وضعیت طبیعی وجغرافیایی ایران را در نظر نمی‌گیرند، چرا که 47 درصد بارش‌های کشور در فصل زمستان است، اما پیک مصرف ما در تابستان قرار دارد.

میدانی تصریح کرد: وزارت نیرو تلاش می‌کند یک برنامه کلان و درازمدت در بخش آب داشته باشد تا با تعیین میزان آب قابل برنامه‌ریزی و استفاده درست از منابع آب تجدیدپذیر بتواند مصرف آب در کشور را به درستی مدیریت کند.

این اظهارات میدانی، پایانی بود بر تصورات منتقدانی که فکر می‌کردند می‌توانند وزارت نیرو دولت یازدهم را با برنامه‌های توقف سدسازی همراه کنند.