به گزارش پارس به نقل از ایسنا، هوشنگ فلاحتیان، معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی با اشاره به لازمه صادرات برق توسط بخش خصوصی گفت:‌ برای انجام این کار لازم است که در ابتدا نرخ سوخت مصرفی نیروگاه‌ها تعیین شود، چرا که تنها از این طریق بخش خصوصی می‌تواند صادرات برق انجام دهد.

وی با بیان اینکه اطلاعی از اعلام طرح‌های تشویقی وزارت نفت برای صادرات برق توسط بخش خصوصی ندارد گفت: ما نیز از طریق رسانه‌ها متوجه اطلاعیه وزارت نفت برای مشارکت در صادرات برق توسط بخش خصوصی شده‌ایم؛ اما انچه مبرهن است این است که صادرات برق باید با هماهنگی وزارت نیرو صورت گیرد.

به گفته وی مکان یابی نیروگاه، احداث نیروگاه و اتصال برق تولیدی به شبکه سراسری باید حتما از طریق وزارت نیرو صورت بگیرد.

وی با بیان اینکه راهبرد اصلی وزارت نیرو افزایش صادرات برق است گفت: در این زمینه از همکاری وزارت نفت استفاده می کنیم و باید این نکته را متذکر شد که بخش خصوصی مشکل خاصی برای صادرات ندارد.

وی با بیان اینکه موضوع اصلی که ورود بخش خصوصی را برای صادرات برق امکان پذیر می‌کند تعیین نرخ سوخت نیروگاه‌ها از سوی دولت است گفت: پیشنهاد ما به دولت در این باب اعلام شده است.

وی اظهار کرد: بخش خصوصی باید میزان نرخ سوختی را که می‌خرد بداند چرا که در هنگام فروش باید میزان سوخت خود را در نظر بگیرد.

وی با بیان اینکه تاکنون نرخ سوخت نیروگاه‌ها به ما ابلاغ نشده است گفت: به اعتقاد ما نرخ گازی که مورد مصرف نیروگاه‌ها قرار می گیرد باید مشابه مبلغی باشد که به خوراک پتروشیمی داده می‌شود.