به گزارش پارس،به نقل از مشرقابراهیم ایدنی افزود: ظهر دیروز پس از  گذشت 6 سال، اولین کشتی خط کانتینری MSC سوئیس با ظرفیت 9 هزار و 400 TEU کانتینر در ترمینال شماره 2 بندر شهید رجایی پهلو گرفت.

وی با بیان این‌که این کشتی 1162 TEU کانتینر صادراتی و وارداتی دارد و از بندر شانگهای چین به بندر شهید رجایی آمده است، تصریح کرد: قرار است از این پس هر هفته کشتی های خط کشتیرانی MSC در بندر شهید رجایی پهلو بگیرند.

وی بیان کرد: خط MSC سوئیس دومین خط بزرگ کشتیرانی کانتینری دنیاست و با پهلوگیری کشتی متعلق به این خط در بزرگترین بندر تجاری کشور، تعداد لاینرهای خارجی متردد به این بندر به 17 خط افزایش یافت.

به گفته مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان، کاهش نرخ کرایه در همین مدت کوتاه برای کالاهای خاور دور از مزایای تردد خطوط لابه بندر شهید رجایی است و کشتیرانی ها از ظرفیت بازار ایران بهره مند می شوند.

ایدنی گفت: از این پس در بخش های وارداتی و صادراتی کرایه حمل تجار کاهش می یابد و ظرفیت های بیشتری برای کشور ایجاد می شود.

حدود 6 سال پیش (اواخر تیرماه سال 88) کشتی MSC BEATRICE با ظرفیت حمل و نقل 14 هزار TEU کانتینر(از بزرگترین کشتی های کانتینری جهان) در بندر شهید رجایی پهلو گرفته بود.