به گزارش پارس به نقل از تسنیم، حسین مهاجران افزود: پیاز در مناطقی مثل آذربایجان ( بناب و مراغه) و اصفهان تولید می شد  که در این مناطق برف آمده است و در شرایط سرما پیاز سالم می ماند.

وی ادامه داد: کشاورزان این مناطق به دلیل اینکه می توانند در سرما ، پیاز را انباری نگه دارند، وارد بازار نمی کنند.

مهاجران با اشاره به اینکه دلیل گرانی پیاز در بازار نگهداری کشاورزان است ،گفت : تا 20 روز آینده پیاز از چابهار و بندرعباس وارد بازار می شود و قیمت های بازار را متعادل می کند.

وی با اشاره به اینکه کشاورزان در نگهداری این پیازها اشتباه می کنند افزود: وقتی پیاز نو وارد بازار می شود دیگر مردم پیازهای کهنه را خریداری نمی کنند و این کشاورزان خودشان ضرر می کنند.

مهاجران قیمت پیاز بازار را هزار و 800 تا 2 هزار تومان در هر کیلوگرم اعلام کرد.

حسین مهاجران همچنین درباره گرانی قیمت گوجه افزود : با ورود محصول گوجه فرنگی های چابهار و بوشهر به تدریج قیمت ها متعادل می شود.

وی افزود: بعد از ورود این گوجه فرنگی ها به بازار میزان عرضه و تقاضا قیمت آن را مشخص می کند.

رئیس اتحادیه میوه و سبزی قیمت گوجه فرنگی گلخانه ای در بازار  را 4 هزار تومان و گوجه فرنگی بوته ای را 2 هزار و 800 تا 3 هزار تومان اعلام کرد.

وی همچنین از کاهش 5 درصدی قیمت پرتقال و افزایش 10 درصدی قیمت نارنگی خبر داد و گفت:بعد از شب یلدا قیمت پرتقال 5 درصد کاهش داشته و قیمت هر کیلوگرم پرتقال جنوب 5 هزار و 500 تومان ، پرتقال رسمی 2 هزار و 500 تومان و پرتقال شمال بین 1500 تا 3 هزار تومان است.

مهاجران درباره افزایش 10 درصدی قیمت نارنگی نیز گفت: نارنگی ساری که در بازار موجود بود تمام شده است و از این به بعد نارنگی بندرعباس که بسیار مرغوب است وارد بازار می شود.

وی افزود: نارنگی بندرعباس در حال حاضر با قیمت 8 هزار تومان در بازار عرضه می شود.

رئیس اتحادیه میوه و سبزی گفت : قیمت هر کیلوگرم موز 2 هزار و 800 تا 3 هزار تومان ، کیوی هزار و 500 تا 3 هزار تومان ، خرمالو 4 هزار و تا 7 هزار تومان ، گریپ فروت قرمز 3 هزار و 500 تومان ، انار 2 هزار تا 5 هزار تومان ، خیار بوته ای 3 هزار و 500 تومان ، خیار درختی 3 هزار تومان و سیب زمینی 650 تا هزار و 100 تومان است.