به گزارش پارس به نقل از باشگاه خبرنگارانناصر رئیسی‌فرد ، با اشاره به اینکه تا پایان سال قیمت بنزین افزایش نخواهد یافت گفت: هم‌اکنون رقمی بابت افزایش قیمت بنزین از سوی مسولان در بودجه 95 اعلام نشده است و طبق گفته شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران تا آخر سال جاری افزایش قیمت نداریم.

 
رئیس کانون جایگاه‌داران سوخت کشور، مورد سرنوشت کارت سوخت نیز افزود: هم اکنون، بیشتر دارندگان خودرو در زمان مراجعه به جایگاه‌ها، از کارت سوخت جایگاه داران استفاده می کنند که باعث به حاشیه رفتن کارت های سوخت شخصی شده است در همین راستا انجمن جایگاه‌داران سوخت کشور پیشنهاداتی را در این زمینه ارائه داده است.
 
در ماه های اخیر و با یکسان سازی نرخ بنزین، رانندگان، انگیزه ای برای استفاده از کارت سوخت شخصی ندارند به طوری که میزان استفاده از این کارت ها کاهش چشمگیری یافته است.
 
وی تصریح کرد: بسیاری از رانندگان، دیگر تمایلی به استفاده از کارت سوخت شخصی ندارند به طوری که 80 تا 90 درصد خودروها در زمان مراجعه به پمپ بنزین ها به جای کارت سوخت شخصی از کارت سوخت جایگاه داران استفاده می کنند.
 
انگیزه مردم برای استفاده از کارت سوخت به صفر رسیده است
 
رئیسی‌فرد ادامه داد: دولت برای افزایش انگیزه مردم برای استفاده از کارت های سوخت، طرح هایی را در دست بررسی دارد. در میان پیشنهادات مطرح شده برای سرنوشت کارت سوخت ، تبدیل این کارت به کیف پول الکترونیکی است که احتمال تصویب آن بیش از سایر طرح ها از جمله طرح های تشویقی و تنبیهی است.
 
پیگیری‌نشان می دهد که طرح های پیشنهادی از شرکت های زیرمجموعه  به وزارت نفت ارسال شده است تا درباره سرنوشت این کارت ها، تصمیماتی اتخاذ شود.
 
جایگاه های سوخت توان ارائه خدمات را ندارند
 
رئیسی‌فرد در خصوص کارمزد جایگاه‌داران سوخت گفت: متاسفانه کارمزد جایگاه‌ها در سال‌جاری افزایش پیدا نکرده و اکثر جایگاه های کشور در دیگر توان خرید تجهیزات و ارائه خدمات را ندارند.
 
وی تاکید کرد: در این زمینه چندین بار جلساتی را با مسئولان دولت برگزار کردیم اما نتیجه مثبتی از این گفت‌و شنودها حاصل نشده است.
 
وی گفت: پیش‌بینی می‌شود اکثر جایگاه‌ در روزهای آینده به دلیل نبود منابع مالی تعطیل شوند.
 
از روز پنجم خردادماه سال جاری که وزارت نفت سهمیه بندی بنزین را متوقف و قیمت ها را یکسان سازی کرد، تردیدها و گمانه زنی ها درباره نحوه استفاده از کارت های سوخت بنزین ادامه داشته است.
 
با توجه به هزینه هنگفتی که برای راه اندازی سامانه هوشمند سوخت، صرف شده و به دلیل اطلاعاتی که از طریق کارت های سوخت از وضعیت مصرف بنزین و گازوییل در کشور، جمع آوری می شود، دولت تمایلی برای کنار گذاشتن این کارت ها ندارد.
 
در صورت حذف سامانه هوشمند و کارت سوخت، وزارت نفت، مهم ترین ابزار برای جمع آوری دقیق میزان مصرف خودروها که در جلوگیری از قاچاق سوخت نیز کاربرد دارد را از دست می دهد.

براساس گزارش ها، تعداد کارت های سوخت بنزین فعال در کشور حدود 16 میلیون عدد است. تعداد 837 هزار کارت سوخت نیز برای خودروهای دیزلی صادر شده است.
 
تعداد کارت های سوخت فعال بنزین برای خودروها تا 31 شهریورماه امسال تعداد 11 میلیون و 973 هزار عدد و کارت سوخت موتورسیکلت 3 میلیون و 912 هزار عدد بوده است.