به گزارش پارس،به نقل از مشرقکورش پرند معاون وزیر کار گفت: در تحقیقات صورت گرفته توسط سازمان زندان‌ها در خصوص درصد بازگشت زندانیان به زندان‌ها، نرخ بازگشت زندانیان به زندان پس  از آزادی ۱۹ درصد است که این میزان برای زندانیانی که از آموزش های فنی فنی و حرفه ای برخوردار شده اند به ۳ درصد کاهش می یابد.

معاون وزیر کار بر نقش کلیدی آموزش‌های فنی و حرفه ای در کاهش بازگشت مجدد زندانیان به جرم تأکید کرد و افزود: با اجرای تمهیداتی نظیر روان درمانی، آموزش‌های فنی و حرفه ای در زمان گذراندن دوران محکومیت، اعطای وام برای اشتغال و سایر حمایت های پس از آزادی کاهش ارتکاب مجدد جرم در زندانیان پدید آمده که آموزش‌های فنی و  حرفه ای در دستیابی به این موفقیت نقش کلیدی داشته است.

وی با اشاره به اینکه سازمان فنی و حرفه ای ۴۷ هزار و ۶۸۵ نفر - دوره آموزش را در سال ۱۳۹۳ در زندان‌ها آموزش داده است، بیان داشت: در ۶ ماهه اول سال‌جاری، ۳۲ هزار و ۷۰۵ نفر - دوره آموزش ارائه شد که از این تعداد ۲۹ هزار و ۴۱۵ نفر مرد و ۳ هزار و ۲۹۰ نفر زن بوده اند.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه بیان داشت: آموزش‌های فنی و حرفه ای در سال‌های اخیر در بیش از ۲۰۰ زندان سطح کشور ارائه شده که در زندان‌های مذکور بیش از ۳۰۰ حرفه آموزشی آموزش داده شده اند.

این مقام مسئول در وزارت کار افزود: بیشترین فراوانی آموزش های فنی و حرفه ای ارائه شده در زندان‌ها در ۵ حرفه آموزشی برقکار ساختمان درجه ۲، جوشکاری با فرآیند قوس الکتریکی درجه ۲، تعمیرکار اتومبیل‌های سواری بنزینی درجه ۲، معرق کار درجه ۲ و لوله کش و نصاب وسایل بهداشتی درجه ۲ است.