به گزارش پارس،به نقل از تسنیم نخستین همایش مدیریت فرهنگی و فضای مجازی با حضور مناطق 22 گانه شهرداری تهران، چهارم آذر ماه در سالن همایش‌های خانه اندیشمندان برگزار می‌شود.

مختار روحانی –مدیر اداره برنامه‌ریزی معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری منطقه شش تهران- با اشاره به استقرار دبیرخانه کانون وبلاگ و رسانه اجتماعی چهارمین جشنواره شکوفا در منطقه شش شهرداری، اظهار کرد: بنا داریم اولین همایش مدیریت تغییرات فرهنگی و فضای مجازی ویژه فعالان این حوزه در مناطق 22 گانه را برگزار کنیم.

وی با بیان اینکه هدف اصلی کانون وبلاگ و رسانه‌های اجتماعی، تولید محتوای اسلامی و جذاب در فضای مجازی و هم‌راستا با اهداف 18 گانه این معاونت است، ابراز کرد: جشنواره امسال در دو بخش 1. نشست‌های حوزه فضای مجازی و 2. ارائه آثار و تولید محتوا در فضای مجازی برگزار می‌شود.

او همچنین با اشاره به اینکه در چهارمین دوره این جشنواره پنج محور برای تولید محتوای سالم در نظر گرفته شده است، بیان کرد: 1. هویت دینی و مذهبی با محوریت محرم و اربعین، 2. سبک زندگی و هویت ملی با محورین مدیریت تغییرات فرهنگی و جنگ نرم، 3. محیط زیست شهری با محوریت زمین پاک، 4. حمل و نقل و ترافیک با محوریت خط سفید و اخلاق شهروندی و 5. خانواده و فضای مجازی با محوریت سلامت خانواده در فضای مجازی از جمله این محورهاست.

روحانی گفت: وبلاگ‌ها و فتوبلاگ‌ها، شبکه‌های اجتماعی، انیمیشن‌سازی، طراحی گرافیکی و عکاسی از جمله مصادیق تولید محتوا در فضای مجازی و آثار قابل ارائه در جشنواره هستند.

روحانی در پاسخ به این سوال تسنیم که روند فعالیت وبلاگ‌ها در جهان نزولی بوده و بیشتر گرایش کاربران حال حاضر به شبکه‌های اجتماعی دو سویه هم زمانی نظیر پیام‌رسان‌های موبایلی و شبکه هایی نظیر فیس‌بوک است، با این شرایط جشنواره شکوفا چه اصراری روی وبلاگ‌ها دارد؟، گفت: درست است که شهروندان از کانال‌های مختلفی به تولید محتوا در فضای مجازی مشغول هستند اما نباید فراموش کنیم که قدیمی‌ترین این تعامل در فضای مجازی به وبلاگ باز می‌گردد.

وی افزود: تفاوتی که بین وبلاگ و شبکه‌های اجتماعی از قبیل تلگرام وجود دارد این است که اطلاعات در این شبکه‌ها از بین می‌رود در حالیکه در محتوای وبلاگ‌ها ماندگار است و آرشیو می‌شود.

او گفت: هدف ما از گنجاندن این بخش، رصد وضعیت فعالیت شهروندان در فضای مجازی از حیث ارزیابی تحولات و تغییرات فرهنگی است و مهم برای ما این است که اولاً آن فضای مجازی شرایط فرهنگ‌سازی را ایجاد کرده باشد و دوم اینکه برای عموم قابل استفاده باشد.

به گزارش تسنیم، شهروندان می‌توانند از طریق ثبت‌نام در پورتال محلات شهرداری تهران به آدرس www.mytehran.ir در این جشنواره شرکت کنند.

قرار است بعد از ارزیابی آثار در سرای IT محلات، رقابت بین شهروندان در سطح منطقه و نهایت شهر تهران برگزار شود؛ بهمن ماه نیز اختتامیه این جشنواره با تقدیر از نفرات برتر با جوایز میلیون تومانی برگزار خواهد شد.