به گزارش پارس،به نقل از باشگاه خبرنگاران بر اساس تحلیل داده‌ها و نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی روز شنبه سامانه کم ارتفاع در برخی مناطق شمال شرق، شرق و جنوب شرق کشور فعال بوده و سبب ابرناکی، رگبار باران گاهی با رعد و برق و وزش باد خواهد شد و تا اواخر وقت از مرزهای کشور خارج می‌شود. 


بارش‌ها در مناطق مرتفع به صورت برف خواهد بود. روز یک شنبه در غالب مناطق کشور جو نسبتا پایدار می‌باشد که پیامد آن افزایش آلاینده‌های جوی در شهرهای صنعتی و پرجمعیت می‌باشد. از اواخر وقت روز یک شنبه با ورود یک سامانه بارشی به جنوب غرب کشور، ابرناکی و بارش پراکنده در این مناطق پیش‌بینی می‌شود.

 این سامانه روز دوشنبه برخی مناطق جنوب غرب و جنوب کشور را فرا می‌گیرد و در استان‌های بوشهر، جنوب فارس و غرب هرمزگان موجب افزایش ابر، رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید خواهد شد. شایان ذکر است روز شنبه در برخی مناطق جنوب شرق و شرق کشور وزش باد شدید رخ خواهد داد و طی این روز خلیج‌فارس مواج می‌باشد.
 
آسمان استان هرمزگان امروز کمی ابری گاهی وزش باد شدید در پاره‌ای نقاط رگبار و رعد و برق با بیشینه دمای 29 درجه سانتی‌گراد گرم‌ترین استان کشور و استان آذربایجان غربی صاف تا نیمه ابری با کمینه دمای منفی 2 درجه سانتی‌گراد سردترین استان کشور خواهد بود.
 
آسمان استان‌های تهران و البرز کمی ابری در پارهای نقاط همراه با وزش باد پیش‌بینی می‌شود.
 
بیشینه و کمینه دمای هوای تهران به ترتیب 13 و 6 درجه سانتی‌گراد پیش‌بینی می‌شود.