به گزارش پارس به نقل از ایسنا، مدیرپیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور گفت: برای فردا در استان‌های البرز و تهران به سبب افزایش سرعت باد در برخی نقاط باد و گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود.


احد وظیفه افزود: براساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی طی امروز و فردا به سبب نفوذ جریانات شمالی در سواحل شمالی کشور، استان اردبیل و در شمال استان‌های آذربایجان غربی و شرقی بارش باران گاهی با رعد و برق همراه با کاهش نسبی دما و وزش باد پیش‌بینی می‌شود. همچنین دریای خزر نیز در این مدت مواج خواهد بود.

مدیرپیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور افزود: امروز بعدازظهر و اوایل شب در ارتفاعات استان کرمان و هرمزگان (افزایش ابر، وزش باد، بارش پراکنده گاهی با رعد و برق و در استان‌های البرز و تهران) به سبب افزایش سرعت باد در برخی نقاط باد و گرد و خاک دور از انتظار نخواهد بود. همچنین از چهارشنبه شب با افزایش سرعت باد در مرزهای شرقی کشور طی روزهای پنجشنبه و جمعه پدیده گرد وخاک و کاهش دید افقی در شرق کشور به ویژه منطقه زابل پیش‌بینی می‌شود.

وی با بیان این که تحلیل داده‌های هواشناسی بیانگر رشد ابر همراه با رگبار موقت باران گاهی با رعد و برق و وزش شدید باد از بعدازظهر امروز و طی روز پنجشنبه در استان اردبیل و شمال استان‌های آذربایجان‌غربی و آذربایجان شرقی خواهد بود، افزود: آب گرفتگی معابر عمومی و سیلابی شدن رودخانه‌های فصلی و مسیل‌ها در این نواحی پیش‌بینی می‌شود و ضروری است که اقدامات پیشگیرانه برای جلوگیری از خسارات احتمالی به عمل آید.

مدیرپیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور با اشاره به وضعیت هوای تهران، گفت: آسمان تهران در روز پنجشنبه صاف در پاره‌ای نقاط غبار صبحگاهی پیش‌بینی می‌شود. همچنین حداقل و حداکثر دما در این روز به 21 و 32 درجه سانتی‌گراد بالای صفر می‌رسد. در روز جمعه نیز آسمان تهران صاف در پاره‌ای نقاط وزش باد در بعدازظهر رشد ابر در ارتفاعات پیش‌بینی شده است و حداقل و حداکثر دما در این روز 19 و 30 درجه می‌شود.