به گزارش پارس،به نقل ازکیهان دولتمردان و کسانی چون آقای هاشمی از فسادهای گسترده در دولت قبل می‌گویند و مردم را با آب و تاب نسبت به خیانت‌هایی که بیت‌المال صورت گرفته آگاه می‌کنند.
استنادشان هم به زندان رفتن معاون اول دولت قبل است، کاری هم ندارند- یا نمی‌خواهند داشته باشند - به این که پرونده به مسئول بودنش در دولت ربط دارد یا نه، چنان اعلام برائت می‌کنند انگار همین آدم در دولت‌های قبل هیچ سمتی نداشته. یا استناد می‌کنند به فلان آدم که هنوز دادگاهی نشده! اما از کنار پرونده نفتی- اسمش را نبر- به راحتی می‌گذرند و به شما هم اجازه نمی‌دهند بپرسی چرا؟!
نویسنده می‌افزاید: اگر اتهام خیانت به بیت‌المال در دادگاه اثبات شد، نشانه خیانت است؟- که هست- و براساس منطق آقایان جرم یک یا چند عضو یک دولت نشانه فساد آن است. پس تکلیف دولت‌های اصلاحات و سازندگی که از دلشان پرونده نفتی- اسمش را نبر- بیرون می‌آید چه می‌شود؟!
یا جرم خیانت در بیت‌المال مهدی هاشمی که در دادگاه ثابت و مجرم شناخته شد، اما با دعای پدر و تأییدات وی راهی زندان شد! چطور می‌شود دادگاهی که مهدی هاشمی را مجرم شناخته سیاسی بوده- به نظر مادرش «پدر سوخته بازی»- اما دادگاهی که معاون اول دولت قبل را محاکمه کرده صالحه بوده؟! یعنی دزدی و خیانت در بیت‌المال بد است، اما استثناء دارد؟!
انتسابات فامیلی یکی از نقدهای وارد و پرحاشیه دولت قبل بود. جناب روحانی ضمن گلایه در این مورد می‌گوید «در اینجا پسرخاله و پسرعمه نداریم»، یعنی انتظار می‌رود که دولت یازدهم عاری از انتسابات فامیلی باشد. انگار که کسی خبر ندارد این دولت هیچ کدام از اعضای خانواده- برادر و برادرزاده و خواهرزاده و...- را در دولت بکار نگرفته است. گویی فرزندان جناب هاشمی بر اساس صلاحیت در دانشگاه آزاد مشغول به فعالیت هستند! نتیجه می‌گیریم انتساب فامیلی خوب است. مگر اینکه در خط سیاسی ما نباشد!
یکی از محورهای مورد نقد رئیس دولت یازدهم تورم بالای 40 درصد در دولت قبل بود. این نقد به دولت قبل وارد است اما دولت فعلی نیز با ایجاد شرایط رکود توانسته تورم را مهار کند، و در این خصوص اقدام مؤثری صورت نداده است. براساس نظرسنجی‌ها و اصول ابتدایی اقتصادی، اقتصاد پویای تورمی شرافت دارد به اقتصاد راکد دچار رکود. جناب هاشمی هم در حالی به تورم بالای 40 اعتراض می‌کند که در کارنامه دولت سازندگی تورم 49 درصد به چشم می‌خورد!