به گزارش از پارس به نقل از اقتصاد نیوز،شرکت «علی‌بابا» و سایر شرکت‌های فروش الکترونیک چین،  به‌مناسبت «روز مجردها»، میزبان بزرگترین رویداد یک‌روزه فروش آنلاین جهان بودند که طبق برآوردها، درآمد حاصل از این حراجی یکروزه بالغ بر ۱۱ میلیارد دلار اعلام شده است. در ۱۰ ساعت شروع این فروش آنلاین، حدود ۸ میلیارد دلار کالا بفروش رسیده است.

 در این حراج یک‌روزه، کمپانی علی‌بابا توانست رکورد فروش آنلاین در یک‌روز را به دست آورد. مسئولان این کمپانی اعلام کردند: در ۹۰ دقیقه نخست آغاز این فروش یک‌روزه، بیش از ۵ میلیارد دلار کالا به‌فروش رسیده است. ۷۲ درصد از حجم این خریدها را تلفن‌های همراه به خود اختصاص می‌دهند.

«مایکل زاکور»، نایب‌رئیس بخش چین و آسیا-پاسیفیک موسسه مشاوره‌مالی «تامپکینز اینترنشنال» این حراج یک‌روزه را «ضیافت مصرف‌گرایی یک‌روزه» نامید.

«جوئل بکلر»، تحلیلگر گروه فرانتیر گفت: انتظار می‌رود حجم کلی فروش روز مجردها در چین از مجموع کل فروش‌ها در دو رویداد بزرگ خرید یعنی Black Friday (جمعه سیاه) و Cyber Monday (یکشنبه آنلاین) در آمریکا فراتر رود.

رویداد فروش «روز مجردها» در چین برای نخستین‌بار توسط کمپانی علی‌بابا شکل گرفت اما هم‌اکنون ازسوی سایر بسترهای فروش آنلاین نظیر JD.com که حدود ۲۵ درصد بازار فروش آنلاین چین را در اختیار دارد نیز انجام می‌شود. سال گذشته، کمپانی علی‌بابا از فروش یک‌روزه بمناسبت روز مجردها، ۹ میلیارد و ۳۰۰ میلیون دلار درآمد کسب کرد و توانست ظرف ۲۴ ساعت، ۲۷۸ میلیون قلم سفارش را به مقصد مشتریان خود ارسال کند. درآمد حاصل از فروش روز مجردها، ۲.۵ درصد فروش کلی این کمپانی را در سال ۲۰۱۴ تشکیل داده است.