به گزارش پارس ابوالقاسم شمس در گفت وگو با خبرنگار بورس خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) ، از عرضه بلوکی هلدینگ خلیج فارس در سال آینده خبر داد و گفت: ۴۰ درصد از سهام هلدینگ خلیج فارس به سهام عدالت واگذار شده و ۶۰ درصد مابقی از طریق بورس خواهد بود.

وی به مطرح شدن ابهاماتی در خصوص ترکیب سهامداری شرکت اشاره کرد و توضیح داد: واگذاری ۴۰ درصد از سهام هلدینگ خلیج فارس به سهام عدالت قطعی است که قیمت آن توسط هیات واگذاری تعیین می شود این در حالی است که ۶۰ درصد دیگر از سهام هلدینگ از طریق بورس تهران عرضه می شود.

وی خاطر نشان کرد: به این ترتیب از ۶۰ درصد باقی مانده از سهام هلدینگ، ۵ درصد از سهام آن عرضه اولیه شده و ۵۵ درصد مابقی با تصویب هیات واگذاری از طریق بورس تهران عرضه می شود.

معاون سازمان خصوصی سازی اضافه کرد: ۵۵ درصد از سهام هلدینگ خلیج فارس بابت رد دیون دولت واگذار شده است ولی این به معنی آن نیست که این میزان سهم به صورت مستقیم بابت رد دیون واگذار شود بلکه بلوک این شرکت در بورس تهران عرضه شده و منابع حاصل از فروش آن بابت رد دیون پرداخت می شود.

شمس ادامه داد: بر این اساس بلوک ۵۵ درصدی هلدینگ خلیج فارس به تشخیص هیات واگذاری در ۲ مرحله در بورس تهران عرضه می شود و در صورت به فروش نرفتن با تصمیم هیات واگذاری به طور مستقیم بابت رد دیون واگذار می شود.

وی در پاسخ به این سوال که آیا بلوک ۵۵ درصدی هلدینگ خلیج فارس به صورت یکجا واگذار می شود؟ گفت: هیات واگذاری در خصوص عرضه بلوکی این شرکت به صورت کنترلی یا مدیریتی تصمیم گیری می کند ولی این میزان سهم در رقابت به فروش رفته و منابع حاصل از آن بابت رد دیون واگذار می شود.

معاون سازمان خصوصی سازی در مورد علت عرضه سهام هلدینگ در آخرین روز سال ۹۱ گفت: سازمان خصوصی سازی اصلا به دنبال این نبود که سهام هلدینگ خلیج فارس را در دقیقه ۹۰ عرضه کند ولی اقداماتی که در طول سال انجام شد نهایتا منجر به این شد که سهام در ۲۸ اسفند عرضه شود.

وی با تاکید بر اینکه نگاه دولت به واگذاری این شرکت نگاه درآمدی نیست، گفت: سازمان خصوصی سازی قصد داشت تا سهام این شرکت را در دهه فجر در بورس عرضه کند ولی با وجود تلاش های مستمرشرایط عرضه در دهه فجر فراهم نشد.

شمس در مورد قیمت عرضه سهام این شرکت گفت: در عرضه سهام این شرکت هم دیدگاه دولت و هم دیدگاه سهامداران مدنظر قرار می گیرد و سهام این شرکت با قیمت مناسب و به صورت برد برد عرضه می شود.