به گزارش پارس به نقل از ایرنا، تایمز مالی نوشت: زمانی که شرکت «قطارهای لوکس عقاب طلایی» پارسال اعلام کرد یک تور گردشگری به ایران گذاشته است، بلیت های این تور، بسرعت فروش رفت و نایاب شد. اما اواخر ماه اوت (اوایل شهریور) زمانی که ترکیه بخشی ازخط آهن شرق خود را مسدود کرد، شرکت قطارهای لوکس عقاب طلایی نیز ناچار شد تورهایش به ایران را متوقف کند؛ زیرا مسیر این قطارها از ترکیه به ایران بود.

اما اکنون شرکت یادشده اعلام کرده است که تورهای سال 2016 میلادی به ایران، ازمسکو به تهران خواهد رفت وبا گذر ازمسیری شش هزار مایلی، راه باستانی ابریشم را خواهد پیمود وپس از قزاقستان، ازبکستان وترکمنستان، وارد ایران خواهد شد.

هزینه تور جدید گردشگری به ایران، برای هرنفر، 13 هزار و 595 پوند و شامل 14 شب مسافرت درسوئیت های لوکس قطار، یک شب اقامت درهتلی در مسکو و دو شب اقامت در تهران خواهد بود.

به نوشته تایمز مالی، سفر به ایران برای گردشگران اروپایی آنقدر مهم است که شرکت تورگذار، چالشِ استانداردهای متفاوت خط آهن را نیز پذیرفته است. در روسیه وبیشتر جمهوری های سابق شوروی، فاصله دوریل آهن ازیکدیگر، بیشتر ازاستاندارد ایران است. طبق برنامه ریزی شرکت، کابین های قطار در شهر مرزی سرخس درترکمنستان جا به جا خواهند شد تا امکان سفر به ایران فراهم شود.