به گزارش پارس به نقل از مهر، با مشارکت دو شرکت بزرگ نفتی، نشت نفت خام از خط لوله میدان نفتی سروستان به پالایشگاه نفت شیراز ظرف مدت زمان چند ساعت مهار و متوقف شده است.

این حادثه منجر به انتشار گسترده آلودگی های نفتی در زمین‌های کشاورزی نشده است و با انجام حدود ۷۰۰ متر مکعب خاک برداری، عملیات خم کاری و جوشکاری خطوط لوله و در نهایت تست رادیو گرافی و اطمینان از سلامت لوله، عملیات مهار نشت نفت خام پایان یافته است.

علی یزدانی رئیس واحد تعمیرات خطوط لوله در شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت منطقه فارس در تشریح جزئیات این حادثه نفتی، گفت: با توجه به اطلاع رسانی کشاورزان محلی نیروهای بهره برداری، تعمیرات خط و حراست به محل حادثه اعزام شده، فعالیت مرکز انتقال نفت سروستان متوقف وشیرهای بین راهی بسته شد.

این مقام مسئول با اعلام اینکه با توجه به موقعیت محل نشت نفت خام که در زمین های مرغوب کشاورزی و در نزدیک ترین نقطه به کانال زهکش موجود واقع شده بود، تصریح کرد: با انجام حجم بسیار بالای خاکبرداری و حفاری در طول چند ساعت عملیات مهار نشت نفت خام متوقف شد.

به گزارش مهر، میادین نفت سروستان و سعادت آباد در استان فارس قرار دارند که توسعه این دو میدان نفتی سال ۱۳۸۶ آغاز و زمستان سال ۱۳۹۱ تولید طلای سیاه از این دو میدان مستقل نفتی آغاز شد.

در منطقه نفتی سروستان و سعادت آباد تاسیسات نمک زدایی، ایستگاه تقویت فشار گاز (به منظور تزریق گاز به چاه های نفتی)، سیستم پمپاژ نفت به پالایشگاه نفت شیراز و سیستم شیرین سازی و تثبیت فشار بخار در مدار بهره برداری قرار دارد.

تاکنون در این دو میدان ۱۲ حلقه چاه حفاری شده که ۸ حلقه چاه آن فعال بوده و ظرفیت تولید این میادین حدود ۶۵۰۰ بشکه در روز نفت خام است.