به گزارش پارس به نقل از ایسنا حسن غلامی با بیان اینکه در پی سیلابی شدن زاینده‌رود ظرفیت تولید آب در تصفیه‌خانه باباشیخعلی به مدت چند ساعت کاهش یافت، افزود: ابتدای صبح امروز- یک شنبه 29 شهریورماه- کدورت آب به 6000 PPM رسید و سپس با خروج گل و لای از آب ورودی به تصفیه خانه ساعت 12 ظهر کدورت به 300 PPM رسید و این امر باعث شد که دبی تصفیه‌خانه به حدود دو مترمکعب افزایش یابد. هم‌چنین با بهره‌برداری از فاز اول تصفیه خانه و خروج گل و لای از تأسیسات انتظار می‌رود تا عصر امروز دبی تصفیه خانه به پنج مترمکعب در ثانیه افزایش یابد.

وی گفت: پیش‌بینی می‌شود با تثبیت کدورت آب ورودی فاز دوم پنج مترمکعب دیگر به ظرفیت تصفیه‌خانه افزوده شود و نهایتاً با کاهش کدورت دبی تصفیه‌خانه به ظرفیت نرمال که 11.5 مترمکعب است برسد که انتظار می‌رود این مهم تا ساعات پایانی شب در صورتی که سیلی به وقوع نپیوندد حاصل شود.

معاون بهره‌برداری شرکت آبفا استان اصفهان گفت: در حال حاضر 20 درصد تصفیه‌خانه باباشیخعلی در مدار قرار دارد که بر این اساس آب شرب مشترکین از طریق چاه‌هایی که کیفیت آنها مورد تأیید قرار گرفته انجام می‌شود به طوری که در حال حاضر چهار حلقه چاه فلمن با ظرفیت 600 لیتر و حدود 1200 لیتر از چاه‌های متفرقه در سطح شهر در مدار قرار گرفتند تا قسمتی از آب شرب مشترکان تأمین شود و نیز تانکرهای آبرسانی هم جهت تأمین آب شرب مشترکان در سطح شهر فعال هستند.

به گزارش ایسنا، در حال حاضر تمامی اقدامات لازم جهت فراهم آوردن شرایط عادی در حال انجام است و امید است با بهبود شرایط موجود تا ساعات آینده مشکلات افت فشار و بعضاً قطعی آب به حداقل ممکن کاهش یابد.