به گزارش پارس، علی اصغر ملکی در گفتگو با مهر اظهارداشت: درحال حاضر قیمت هرکیلوگرم شقه بدون دنبه با تقریبا ۱۰۰۰ تومان افزایش نسبت به حدود دو هفته قبل، تحویل به مغازه دار بین ۲۵ تا ۲۶ هزارتومان و تحویل به مشتری بین ۲۸ تا ۲۹ هزار تومان است.

وی با بیان اینکه فکر نمی‌کنم قیمت گوشت گوسفندی در آستانه عید قربان تغییری کند، گفت: هم اکنون عرضه دام زنده نیز بسیار فراوان است و در این زمینه شرایط مطلوب‌تری نسبت به سالیان گذشته داریم.

ملکی، قیمت دام زنده را برای عید قربان بین ۱۲ تا ۱۲ هزار و ۵۰۰ تومان عرضه به مشتری اعلام کرد و افزود: قیمت دام زنده در عید قربان به بیش از این میزان نخواهد رسید.

وی به مردم توصیه کرد دام‌های خود را در جایگاه‌هایی که سازمان میادین پیش بینی کرده و دامپزشکان در آنجا حضور دارند، ذبح کنند.

ملکی گفت: دامپزشکان حاضر در این جایگاه‌ها لاشه دام را قبل از ذبح و بعد از آن مورد بررسی قرار می‌دهند، بدین ترتیب مشکلی در ذبح دام پیش نمی‌آید.

رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی همچنین با اشاره به اینکه در بهزیستی‌ها نیز مراکزی برای عرضه و ذبح دام پیش بینی شده است، اضافه کرد: خیرین می‌توانند از این جایگاه‌ها دام خریداری کنند و در همان محل ذبح آن را نیز انجام دهند، ضمن اینکه حضور دامپزشکان در این جایگاه‌ها نیز قطعی است. ‌