به گزارش پارس ، علی‌اصغر ملکی در گفت‌وگو با فارس‌، درمورد آخرین وضعیت قیمت گوشت در بازار پایتخت گفت: با توجه به اینکه تمام سازمان‌ها و نیاز مردم برای آغاز ماه مبارک رمضان طی یکی دو هفته اخیر تامین شده، پیش‌بینی می‌کنیم به دلیل تعطیلی رستوران‌ها و کاهش ساعت کاری آنها تا حدی بازار گوشت طی این ماه با رکود مواجه شود.

وی قیمت هر کیلو گوشت گوسفندی بدون دنبه را ۲۷ تا ۲۸ هزار تومان اعلام کرد و گفت: قیمت گوشت گرد ران ۵ هزار تومان بیشتر از این رقم خواهد بود.

رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی همچنین از اجرای طرح پیش‌سرد کردن گوشت گوسفند با هماهنگی سازمان دامپزشکی خبر داد و افزود: این سازمان به دنبال اجرای طرح‌هایی است تا به واسطه آن گوشت با سلامت بیشتری به دست مردم برسد، در همین راستا طرح پیش‌سرد کردن گوشت در دمای ۵ درجه زیر صفر را در دستور کار دارد.

وی درمورد جزییات بیشتر این طرح گفت: گوشت تازه کشتار شده در شرایطی قرار می‌گیرد که آب اضافی آن گرفته شده و با سرد شدن تا حدی خشک می‌شود، به طوری که در یک لاشه ۱۸ کیلویی نیم کیلو از وزن آن کاسته خواهد شد، اما شرایطی ایجاد می‌شود تا میکروب‌ها امکان فعالیت نداشته باشند.

ملکی این را هم اضافه کرد که این طرح پیش از این در چند استان کشور اجرا شده بود.