به گزارش پارس به نقل از خبرنگاران جوان، اصغر احمدی مهرآبادی قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در مسکن مهر با اشاره به اینکه در جهت تجلی فرمایش امام خمینی و خواسته نظام بحث مسکن در دستور کار دولت قرار گرفته است،‌ افزود: به همین منظور قوانین متعددی را در مجلس از بدو پیروزی انقلاب دولت‌ها در دستور کار قرار دادند و با رویکردهای مختلفی بحث مسکن پیگیری می‌شود.

وی در ادامه افزود: بحث مسکن با اشکال و عناوین مختلفی پیگیری شد از جمله آنکه در مقطعی زمین حمایتی واگذار شد سپس مسکن حمایتی، اجتماعی، استیجاری، اجاره به شرط تملیک و مسکن 99 ساله جز برنامه‌هایی است که تا به امروز اجرایی شده است.

مهرآبادی تصریح کرد: تا امروز 4 میلیون و 400 هزار واحد مسکن را که در دست ساخت بوده تحویل‌ آنها را عملیاتی کرده‌ایم. 

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در مسکن مهر اظهار داشت: در مورد مسکن مهر نیز باید گفت که این طرح با اهداف خیرخواهانه شروع شده و هدف از ساخت آن خانه‌دار کردن بخشی از افراد جامعه بود که به لحاظ مالی در سطح پایینی قرار داشته‌اند.

مهرآبادی یاداور شد: دلیل خیرخواهانه بودن این طرح آن است که چون بحث زمین رایگان مطرح شده بود و دولت با تأمین تسهیلات تلاش کرد بتواند 50 درصد تخفیف در عوارض ساختمانی، مالیات و سایر مسائل بگیرد.

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در مسکن مهر اظهار داشت: از 2 میلیون و 300 هزار واحد مسکن مهر که از ابتدای شروع مسکن مهر احداث شده است یک میلیون و 820 هزار واحد را به اتمام رسانده‌ایم.

مهرآبادی تصریح کرد: در دولت یازدهم علی‌رغم مشکلات بسیار زیاد توانستیم 540 هزار واحد را به اتمام برسانیم و با برنامه‌ای که تنظیم شده است امیدوار هستیم این عدد را به 600 هزار واحد برسانیم.

وی یادآور شد: 45 درصد فروش اقساطی واحدهای مسکن مهر در دولت یازدهم رخ داده است و در حال حاضر اگر تأمین خدمات زیربنایی و روبنایی انجام شود آماده افتتاح 300 هزار واحد مسکن مهر دیگر هستیم و تا پایان امسال 400 هزار واحد را به اتمام می‌رسانیم.

مهرآبادی توضیح داد: دولت‌‌های هفتم و هشتم 104 هزار واحد استیجاری را شروع کردیم که به دلیل همکاری نداشتن سیستم‌های بانکی ساخت این واحدها 12 سال به طول انجامیده است.

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در مسکن مهر تصریح کرد: در شهرهای زیر 25 هزار نفر پرونده مسکن مهر تا سال آینده بسته می‌شود.

مهرآبادی با اشاره به اینکه به دستور جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهور برنامه‌های جدی در دست دولت است که هر چه سریع‌تر واحدهای مسکن مهر به اتمام برسد.

وی یادآور شد: 21 باب مسجد از محل تأمین خدمات مالی دولت در دست ساخت است که به زودی آنها نیز به اتمام می‌رسد.