به گزارش پارس به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت، محمد  نهاوندیان در جمع خبرنگاران و در پاسخ به سوالی درباره برنامه های دولت برای حمایت از بخش خصوصی و ایجاد رونق اقتصادی در کشور گفت: دولت وظیفه و نقش خود را رفع موانع بر سر راه تولید، سرمایه گذاری و صاردات بخش خصوصی می داند.

وی ادامه داد: به همین جهت از اولین مصوبات دولت در سال ۱۳۹۲ مصوبه معروف به بهبود فضای کسب و کار و رفع موانع تولید بود که بلافاصله بعد از آن لایحه ای برای خروج از رکود اقتصادی تنظیم و تقدیم مجلس شورای اسلامی شد و در حال حاضر در شورای نگهبان در حال بررسی است که امیدواریم با ابلاغ آن بتوانیم برخی قوانین و مقررات پیش روی تولید و صادرات را از سر راه برداریم.

رییس دفتر رییس جمهوری تصریح کرد: با کاهش تورم و برگشت ثبات به بازارها این امکان برای واحدهای تولیدی و صادراتی پیش آمده که بتوانند بهتر برنامه ریزی کنند و در حال حاضر اقتصاد ایران قابل پیش بینی تر از گذشته شده است.

وی با اشاره به تعاملات سازنده دولت تدبیر و امید با کشورهای دنیا گفت: مناسبات خارجی که در حال حاضر در کشور بوجود آمده است امکان صادرات کالای ایرانی را در سطح جهانی گسترش می دهد.

نهاوندیان در ادامه به برنامه های دولت برای کاهش تورم اشاره و اظهار امیدواری کرد با کاهش تورم در اولین ماه های سال جاری شاهد کاهش سود بانکی نیز باشیم تا هزینه تمام شده کالاهای ایرانی پایین تر آمده و فضا رقابتی تر می شود و با مجموعه این تدابیر طرف تقاضا خواهد توانست به تولید کمک کند و رشد تولید منجر به ایجاد فرصت های شغلی شود.